Lediga jobb som Controller i Krokom

Se lediga jobb som Controller i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

??Bemanningscontroller?

Ansök    Okt 27    Krokoms kommun    Controller
– Ett jobb med plats för ?utveckling och ansvar?  Är du duktig på att få resurser, ekonomi och verksamhetens mål att gå hand i hand? Är du en lyhörd och strukturerad person som söker möjligheter till förbättring och som tar initiativ till förändring? Då kan det här vara uppdraget för dig!  Välkommen till oss!  • Under år 2025 har socialförvaltningens 24/7 verksamheter genomfört ett bemanningsprojekt bland annat med målen att: Bemanna smart, med de medar... Visa mer
– Ett jobb med plats för ?utveckling och ansvar? 

Är du duktig på att få resurser, ekonomi och verksamhetens mål att gå hand i hand? Är du en lyhörd och strukturerad person som söker möjligheter till förbättring och som tar initiativ till förändring? Då kan det här vara uppdraget för dig! 

Välkommen till oss! 

• Under år 2025 har socialförvaltningens 24/7 verksamheter genomfört ett bemanningsprojekt bland annat med målen att: Bemanna smart, med de medarbetare och den budget vi har, för att verksamheten ska vara hållbar. 
• Samarbeta för att kunna planera bemanningen effektivt. 
• Säkerställa att ge vård och omsorg av god kvalité till våra medborgare.   
• Skapa en ny bemanningsprocess. 

Eftersom vår nuvarande bemanningscontroller snart går i pension, söker vi nu en efterträdare som får en central och betydelsefull roll i arbetet med att implementera och vidareutveckla den nya bemanningsprocessen. 

??Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. 

En dag som ?Bemanningscontroller? 
Som controller är du spindeln i nätet när det gäller bemanningsplanering, du arbetar både på en strategisk och operativ nivå med olika delar som ingår i planeringen av bemanningen.  Du stöttar socialförvaltningens enhetschefer så att varje enhet får rätt resurser vid rätt tid, och ger verksamhetscheferna tydliga underlag för att styra verksamheten framåt. Du tar fram prognoser och analyser av olika logistiska flöden.  

Målet är att skapa en hållbar och välfungerande verksamhet där ekonomin är i balans, bemanningen är smidig och resurserna används på ett strategiskt och effektivt sätt. Det innebär att vi har rätt kompetens på rätt plats vid rätt tidpunkt, att vi planerar framåt med god framförhållning och att vi säkerställer att våra personella resurser bidrar till både kvalitet och arbetsglädje. 

Din kompetens 
Du har en relevant högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, HR, logistik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kunskap om personalekonomi, bemanningsfrågor och schemaläggning, samt erfarenhet av att arbeta med personal- och bemanningsplanering i komplexa verksamheter.  

Du har god förståelse för arbetsrättsliga lagar och avtal, såsom dygnsviloregler och är van att arbeta med digitala verktyg, särskilt inom Office 365. Du har en hög digital mognad och är trygg i att använda planeringssystem som TimeCare, Multiaccess, Heroma eller liknande. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet av förändringsarbete och att hålla utbildningar, samt att du har arbetat inom offentlig verksamhet.  

Som person är du kommunikativ och har lätt för att nå fram till olika målgrupper, både i tal och skrift. Du bygger goda relationer och trivs med att samarbeta och skapa förtroende i dina kontakter. Du tar ansvar för dina uppgifter, arbetar självständigt och visar engagemang genom att ta ägarskap i det du gör. Med din analytiska förmåga och ditt strukturerade arbetssätt har du lätt att se både helheten och de viktiga detaljerna. Du är initiativrik och lösningsorienterad, med ett driv att förbättra och utveckla arbetssätt och processer. 

Övrig information 
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse  

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.    

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. 

Hälsning från din blivande chef 
Krokom liksom alla kommuner står inför stora utmaningar utifrån den demografiska utvecklingen. Vi behöver säkerställa kompetensförsörjning, hushålla med våra gemensamma resurser för att garantera att våra medborgare får det de har rätt till. Det är därför både viktigt och spännande att vi nu är på väg in i ett nytt arbetssätt, detta för att säkra god och säker vård i framtiden. Du är varmt välkommen in i detta sammanhang! 

Anna Berkestedt-Jonsson, socialchef 

Kontaktperson för tjänsten 
??Anna Berkestedt?-Jonsson, ?Socialchef? 
0640-16290 [email protected]

Emma Holmberg, verksamhetschef 
0640-16250 [email protected]  

Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 

Välkommen med din ansökan! 

 

Krokom, kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Visa mindre

Inköps- och avtalscontroller till Krokoms kommun

Ansök    Jul 12    Krokoms kommun    Controller
Inköps- och avtalscontroller sökes - Ett jobb med plats för utveckling Söker du en ny utmaning, älskar du analyser och uppföljning? Kittlas du av utmaningen av att vara med och utveckla Krokoms kommuns inköps- och upphandlingsprocess? Vi kan erbjuda en helt nyskapad tjänst som du får vara med att påverka och utveckla utöver de givna ansvarsområdena. I Krokoms kommun spritter det av liv. Det är brokigt, okonstlat och lite tvärt om. Hit flyttar människor. H... Visa mer
Inköps- och avtalscontroller sökes
- Ett jobb med plats för utveckling
Söker du en ny utmaning, älskar du analyser och uppföljning? Kittlas du av utmaningen av att vara med och utveckla Krokoms kommuns inköps- och upphandlingsprocess? Vi kan erbjuda en helt nyskapad tjänst som du får vara med att påverka och utveckla utöver de givna ansvarsområdena.
I Krokoms kommun spritter det av liv. Det är brokigt, okonstlat och lite tvärt om. Hit flyttar människor. Här växer företag. Idéer frodas och själva livet får ta plats. I Krokoms kommun finns 193 byar som tillsammans med den ständigt närvarande naturen sätter sin prägel på området. I byn möter du stolthet, drivkraft och hjälpsamhet. Varenda en är viktig och alla är välkomna. Här finns plats att växa.
Välkommen att bli en del av oss!


En dag som inköps- och avtalscontroller
I din roll som inköps- och avtalscontroller kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer bland annat att ansvara för löpande förvaltning och uppföljning av kommunens avtal och beställarorganisation. Du kommer även att analysera inköpsstatistik för att hitta nya upphandlingsområden och besparingsmöjligheter. Vid behov kommer du att förhandla med leverantörer och tillsammans med upphandlingssamordnare och andra nyckelpersoner är det du som kommer att arbeta med att utveckla beställarorganisationen och rutiner för inköp och uppföljning.
Du arbetar främst tillsammans med upphandlingssamordnare, men arbetar även självständigt mot leverantörer och kommunens olika verksamheter.
Du blir en viktig del i vårt strategiska utvecklingsarbete för kommunens bästa.


Din kompetens
Du har akademisk examen inom ekonomi eller annan för verksamheten relevant inriktning. Du har god vana att arbeta i Officepaketet och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har kunskap inom lagen om offentlig upphandling, juridik, inköp- och avtalsrätt/avtalsanalys och om du har arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav samt har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
För att trivas med jobbet bör du vara självständig och ansvarstagande, du är trygg med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Då tjänsten innebär många kontaktytor är det också av stor vikt att du är serviceinriktad och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du skapar förtroende genom en god pedagogisk förmåga och genom att vara tydlig i din kommunikation med leverantörer och våra verksamheter.


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och det finns möjlighet till distansarbete upp till 49 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Lönesättningen är individuell.
Sista ansökningsdag är 2022-08-19. Eventuella frågor om tjänsten besvaras från v. 32 då kontaktpersonerna är åter från semester.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med säljare . Visa mindre