Lediga jobb som Säkerhetsarbete i Krokom

Se lediga jobb som Säkerhetsarbete i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Simlärare till sommarsimskolan

Ansök    Maj 6    Krokoms kommun    Simhallsvakt
Vi behöver komplettera med ytterligare simlärare till Krokoms kommuns sommarsimskola. Vi söker nu simlärare till Krokom och Änge. Välkommen med din ansökan! Välkommen som simlärare hos oss Som simlärare i Krokoms kommun är du med och ansvarar för simundervisningen under sommarsimskolan 2024. Jobbet går ut på att introducera barnen i grunderna i simning. Du kommer att möta barn, både med och utan vattenvana. Barnen som går simskola är i huvudsak födda ... Visa mer
Vi behöver komplettera med ytterligare simlärare till Krokoms kommuns sommarsimskola. Vi söker nu simlärare till Krokom och Änge. Välkommen med din ansökan!


Välkommen som simlärare hos oss
Som simlärare i Krokoms kommun är du med och ansvarar för simundervisningen under sommarsimskolan 2024.
Jobbet går ut på att introducera barnen i grunderna i simning. Du kommer att möta barn, både med och utan vattenvana.
Barnen som går simskola är i huvudsak födda 2018.
Sommarsimskolan sker dagtid under perioden 17-28 juni.

Din kompetens
Utbildning eller erfarenhet av att arbeta som simlärare är meriterande.
Du har lätt för att skapa relationer med barn.


Övrig information
Intermittent anställning under vecka 25 och 26, med viss tid för introduktion och planering innan.
Sista ansökningsdatum är 2024-05-07
Rekrytering kommer att ske löpande vilket betyder att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat, så vänta inte med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Visa mindre

Byggnadsinspektör, vikariat

Ansök    Maj 15    Krokoms kommun    Byggnadsinspektör
– Ett jobb med plats för växtkraft Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun söker en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan! Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den lokala myndighetsutövningen i Krokoms kommun enligt bland annat miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen, alkohollagen, samt lagen om tobak och liknande produkter. Bygg- och miljöavdelningen är en del av kommunledningsförvaltning... Visa mer
– Ett jobb med plats för växtkraft
Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun söker en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan!
Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den lokala myndighetsutövningen i Krokoms kommun enligt bland annat miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen, alkohollagen, samt lagen om tobak och liknande produkter.
Bygg- och miljöavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen och har som huvudsakligt uppdrag att stödja nämnden i sitt arbete. Hos oss arbetar sju byggnadsinspektörer, fem miljö- och hälsoskyddsinspektörer, en livsmedelsinspektör och en alkohol- och tobakshandläggare, tre administratörer, en verksamhetsutvecklare och en enhetschef.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter kommer ingå att hantera tillsyn och prövning inom framför allt plan- och bygglagens område, att hantera serviceärenden i form av frågor från enskild, samt att hantera samverkansärenden i kontakt med myndigheter, andra förvaltningar och kollegor. Vidare ingår planerings-, uppföljnings- och utvecklingsarbete inom enhetens ansvarsområde.
Din kompetens
Ett krav för tjänsten är att du har en akademisk utbildning som byggnadsinspektör, byggnadsingenjör, lovhandläggare eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Körkort för bil är också ett krav för tjänsten.
Kunskaper och erfarenheter av myndighetsutövning, data- och/eller systemvetenskap samt projektledning är meriterande.
Dina personliga egenskaper och grundläggande färdigheter:
Vi söker dig som är serviceinriktad och har en vilja att utveckla dig själv inom ditt arbetsområde. Vi vill att du ska ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt.
Du behöver kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Vidare vill vi att du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, samt att du ska ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system.
Utvecklas med glädje
Arbetet som byggnadsinspektör är variationsrikt och innebär många kontakter med kommuninvånare och företagare, men också med politiker och andra tjänstemän i kommunen. Vi har frågat våra medarbetare vad de tycker är bra med att arbeta hos oss och de då har bland annat svarat så här:
”Varierande arbetsuppgifter som spänner över många olika sakområden gör att det sällan blir trist eller enformigt”, ”mycket utrymme för eget ansvar och egna idéer om hur saker ska utföras”, ”bra kompetensutvecklingsmöjligheter”, ”flexibla arbetstider och bra möjligheter till distansarbete”, ”goda möjligheter till friskvård på arbetstid”, ”prestigelöst, flexibelt och okonstlat förhållningssätt till varandra”, ”vackra och varierande omgivningar när man är ute på tillsyn”, ”det är långa avstånd men känns som att vi har nära till varandra och till dem vi jobbar för”, ”bra gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas”.
Övrig information
Den utlysta tjänsten är ett 12 månaders vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista ansökningsdag: 2024-06-02.
Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
I Krokoms kommun bor ca 15 500 människor fördelat på 193 byar och samhällen. Detta gör oss till en befolkningsmässigt mellanstor kommun men till ytan och upplevelsemässigt är vi desto större.


Våra gränser sträcker sig från Storsjöns stränder med Östersund i söder till de vidsträckta och vilda fjällen i norr. I väster finns Norge och Åre och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här finns en fantastisk natur och väldigt goda möjligheter till ett varierat friluftsliv. I närområdet finns exempelvis några av Sveriges mest värdefulla granurskogsområden, största älgar och tätaste björnstammar. Vi har också några av de bästa fiskevattnen i landet och skid- och skoteråkningen är även den på topp.
Annat som utmärker oss är exempelvis en välutvecklad småskalig mathantverkstradition och närheten till Östersund med ett rikt krog- och kulturliv, samt goda kommunikationer till övriga Sverige. Visa mindre

Säkerhetssamordnare

Ansök    Jun 25    Krokoms kommun    Säkerhetsrådgivare
Ett jobb med plats för växtkraft Vill du vara med och utveckla morgondagens totalförsvar och se till att samhällsviktiga verksamheter fungerar? Krokoms kommun söker dig som har intresse för att försvara vår information och bygga en upp en beredskap för våra samhällsviktiga verksamheter. Du ska vara den säkra samordnaren som stöttar förvaltningarna för att göra kommunen tryggare och säkrare för våra medarbetare och medborgare. Välkommen med din ansökan! E... Visa mer
Ett jobb med plats för växtkraft

Vill du vara med och utveckla morgondagens totalförsvar och se till att samhällsviktiga verksamheter fungerar?
Krokoms kommun söker dig som har intresse för att försvara vår information och bygga en upp en beredskap för våra samhällsviktiga verksamheter. Du ska vara den säkra samordnaren som stöttar förvaltningarna för att göra kommunen tryggare och säkrare för våra medarbetare och medborgare. Välkommen med din ansökan!
En dag som säkerhetssamordnare
Som säkerhetssamordnare är dina huvudsakliga arbetsområden skal- och brandskydd, kontinuitetsplanering, kriskommunikation samt informationssäkerhet.
I rollen som säkerhetssamordnare är du rådgivande och stöttande inom olika typer av säkerhetsfrågor till barn – och utbildningsförvaltningens alla verksamheter samt de förtroendevalda. Du ansvarar för att förvaltningsövergripande ta fram styrdokument, revidera befintliga riktlinjer/rutiner och utbilda chefer samt medarbetare inom olika delar av säkerhets – och krisberedskapsområdet. Andra arbetsområden som också förekommer är krisberedskap, incidentrapporteringar, säkerhetsfrågor, utredningar och analyser samt systematiskt förbättringsarbete i säkerhetsfrågor.
I tjänsten arbetar du i team med förvaltningens andra säkerhetssamordnare. Du kommer arbeta självständigt i din funktion, samtidigt som du samspelar med övriga enheter och förvaltningar inom kommunen. I din samverkan med såväl interna som externa aktörer har du fokus på att verka för trygghet och säkerhet för våra medborgare.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.
Din kompetens
För tjänsten krävs:
Akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.
God kunskap om lagstiftningen inom krisberedskap.

Det är meriterande om du har:
Dokumenterad yrkeserfarenhet inom säkerhetsområdet.
Erfarenhet av utredningar, risk- och sårbarhetsanalyser samt att självständigt driva utvecklingen framåt.
Har en god förståelse för politiskt styrd organisation.
Har erfarenhet av inom skal- och brandskydd, kontinuitetsplanering, kriskommunikation samt informationssäkerhet.
Ha kunskap om kommunal lagstiftning.



Som person bör du ha en god förmåga att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter samt kunna strukturera och organisera ditt arbete självständigt. För att trivas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, både i skrift och tal och en god pedagogisk förmåga där du trivs med att utbilda både enskilda och större grupper samt att du kan samarbeta med andra.


Utöver den formella kompetensen så läggs också stor vikt vid personlig lämplighet samt intresse och engagemang för att arbeta i team.
Övrig information
Visstidsanställning på heltid, 100% t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-07-01
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.


Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Visa mindre

Simlärare till sommarsimskolan

Ansök    Apr 18    Krokoms kommun    Simhallsvakt
Vi behöver komplettera med ytterligare simlärare till Krokoms kommuns sommarsimskola. Vi söker nu simlärare till Krokom och Änge. Välkommen med din ansökan! Välkommen som simlärare hos oss Som simlärare i Krokoms kommun är du med och ansvarar för simundervisningen under sommarsimskolan 2024. Jobbet går ut på att introducera barnen i grunderna i simning. Du kommer att möta barn, både med och utan vattenvana. Barnen som går simskola är i huvudsak födda 201... Visa mer
Vi behöver komplettera med ytterligare simlärare till Krokoms kommuns sommarsimskola. Vi söker nu simlärare till Krokom och Änge. Välkommen med din ansökan!


Välkommen som simlärare hos oss
Som simlärare i Krokoms kommun är du med och ansvarar för simundervisningen under sommarsimskolan 2024.
Jobbet går ut på att introducera barnen i grunderna i simning. Du kommer att möta barn, både med och utan vattenvana.
Barnen som går simskola är i huvudsak födda 2018.
Sommarsimskolan sker dagtid under perioden 17-28 juni.

Din kompetens
Utbildning eller erfarenhet av att arbeta som simlärare är meriterande.
Du har lätt för att skapa relationer med barn.


Övrig information
Intermittent anställning under vecka 25 och 26, med viss tid för introduktion och planering innan.
Sista ansökningsdatum är 2024-05-05
Rekrytering kommer att ske löpande vilket betyder att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat, så vänta inte med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Visa mindre

Räddningstjänstpersonal i beredskap

Om du är intresserad av att hjälpa människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle kanske uppdraget som räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) är något för dig. Som RiB:are vet man aldrig vad som väntar och det är ett mycket omväxlande och spännande yrke. Du hjälper till vid bränder, trafikolyckor, vattenlivräddning, djurlivräddning, hjärtstopp och andra sjukvårdsfall. Du behöver bo och arbeta nära stationen Din tjänst som räddningstjänstpersonal i ... Visa mer
Om du är intresserad av att hjälpa människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle kanske uppdraget som räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) är något för dig. Som RiB:are vet man aldrig vad som väntar och det är ett mycket omväxlande och spännande yrke. Du hjälper till vid bränder, trafikolyckor, vattenlivräddning, djurlivräddning, hjärtstopp och andra sjukvårdsfall.
Du behöver bo och arbeta nära stationen
Din tjänst som räddningstjänstpersonal i beredskap kombinerar du med ditt ordinarie arbete. När du har beredskap, var 3e eller 4e vecka, och larmet går rycker du ut och måste då kunna lämna hem eller jobb en tid. Du behöver bo och arbeta i närheten av en station så du kan ta dig dit på bara några minuter.
Personliga egenskaper och mångfald
I rekryteringen ser vi efter olika kvalitéer och personliga egenskaper som är viktiga i det komplexa arbetet som brandman. Vi värdesätter social kompetens högt. Bra samarbetsförmåga, förmåga att sätta dig in i andras situationer och att ha en naturlig fallenhet för ett serviceinriktat och respektfullt bemötande är viktigt för oss.
Det är även mycket värdefullt att ha en god problemlösningsförmåga och att vara lugn och stabil även i stressade situationer. Det är också nyttigt att ha kunskaper inom hälso- och sjukvård eller praktisk teknik, som exempelvis olika hantverksyrken, bilmekaniker eller fastighetsskötare.
Vi värdesätter också den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Utbildningen står vi för och du behöver vara minst 18 år, simkunnig, frisk och ha en god kondition. Samt vara läs- och skrivkunnig och behärska svenska språket väl då tydlig kommunikation är mycket viktigt under insatserna. Lägst B-körkort, BC är meriterande.
Gör en intresseanmälan
Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig.
Du kan läsa mer om uppdraget, utbildning och ersättning via hemsidan som är länkad nedan. Om du har frågor kan du kontakta stationsansvarig eller områdesansvarig, kontaktuppgifterna hittar du nedan. Visa mindre

Räddningstjänstpersonal i beredskap

Om du är intresserad av att hjälpa människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle kanske uppdraget som räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) är något för dig. Som RiB:are vet man aldrig vad som väntar och det är ett mycket omväxlande och spännande yrke. Du hjälper till vid bränder, trafikolyckor, vattenlivräddning, djurlivräddning, hjärtstopp och andra sjukvårdsfall. Du behöver bo och arbeta nära stationen Din tjänst som räddningstjänstpersonal i ... Visa mer
Om du är intresserad av att hjälpa människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle kanske uppdraget som räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) är något för dig. Som RiB:are vet man aldrig vad som väntar och det är ett mycket omväxlande och spännande yrke. Du hjälper till vid bränder, trafikolyckor, vattenlivräddning, djurlivräddning, hjärtstopp och andra sjukvårdsfall.
Du behöver bo och arbeta nära stationen
Din tjänst som räddningstjänstpersonal i beredskap kombinerar du med ditt ordinarie arbete. När du har beredskap, var 3e eller 4e vecka, och larmet går rycker du ut och måste då kunna lämna hem eller jobb en tid. Du behöver bo och arbeta i närheten av en station så du kan ta dig dit på bara några minuter.
Personliga egenskaper och mångfald
I rekryteringen ser vi efter olika kvalitéer och personliga egenskaper som är viktiga i det komplexa arbetet som brandman. Vi värdesätter social kompetens högt. Bra samarbetsförmåga, förmåga att sätta dig in i andras situationer och att ha en naturlig fallenhet för ett serviceinriktat och respektfullt bemötande är viktigt för oss.
Det är även mycket värdefullt att ha en god problemlösningsförmåga och att vara lugn och stabil även i stressade situationer. Det är också nyttigt att ha kunskaper inom hälso- och sjukvård eller praktisk teknik, som exempelvis olika hantverksyrken, bilmekaniker eller fastighetsskötare.
Vi värdesätter också den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Utbildningen står vi för och du behöver vara minst 18 år, simkunnig, frisk och ha en god kondition. Samt vara läs- och skrivkunnig och behärska svenska språket väl då tydlig kommunikation är mycket viktigt under insatserna. Lägst B-körkort, BC är meriterande.
Gör en intresseanmälan
Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig.
Du kan läsa mer om uppdraget, utbildning och ersättning via hemsidan som är länkad nedan. Om du har frågor kan du kontakta stationsansvarig eller områdesansvarig, kontaktuppgifterna hittar du nedan. Visa mindre

Vill du arbeta som badvakt i Krokoms kommun?

Ansök    Apr 13    Krokoms kommun    Badvakt
Vill du arbeta som badvakt i Krokoms kommun? Vi söker nu badvakter till våra badhus i Krokom och Änge. Som badvakt säkerställer du tryggheten och skapar trivsel för våra badgäster. Du startar arbetspasset med att förbereda anläggningen för badgästerna. Under tiden badet pågår arbetar du runt poolområdet med fokus på säkerhet och kommunikation med de badande. Efter att gästernas badtid är slut ska anläggningen återställas och stängas. Varje badhus har öppet... Visa mer
Vill du arbeta som badvakt i Krokoms kommun?
Vi söker nu badvakter till våra badhus i Krokom och Änge.
Som badvakt säkerställer du tryggheten och skapar trivsel för våra badgäster. Du startar arbetspasset med att förbereda anläggningen för badgästerna. Under tiden badet pågår arbetar du runt poolområdet med fokus på säkerhet och kommunikation med de badande. Efter att gästernas badtid är slut ska anläggningen återställas och stängas.
Varje badhus har öppet två kvällar i veckan kl. 17.30 – 21.00. Beroende på vad vi kommer överens om så finns det en flexibilitet vad gäller arbetets omfattning, hur många kvällar och badhus man vill arbeta på.
Tidigare erfarenhet som badvakt eller liknande är meriterande, likaså utbildningen Poollivräddare eller annan likvärdig utbildning.
Om du är intresserad av arbetet som badvakt men saknar relevant utbildning och erfarenhet kan vi internutbilda dig.
Arbetstider
Krokom och Änge
Måndag och onsdag kl. 17.00 - 21.30
Du kan jobba antingen en eller flera kvällar på en eller flera orter.
Timanställning.
Du ska vara minst 18 år.
Vi begär utdrag ur belastningsregistret.
Övrigt
Rekryteringen sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Har du frågor kring jobbet, hör gärna av dig! Visa mindre

Simlärare till sommarsimskolan i Krokoms kommun

Ansök    Apr 13    Krokoms kommun    Simhallsvakt
Till sommarsimskolan i Krokoms kommun söker vi nu simlärare till Föllinge och Änge. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som simlärare i Krokoms kommun ansvarar du för simundervisningen under sommarsimskolan. Sommarsimskolan sker dagtid under perioden 19-30 juni. Barnen som går simskola är födda 2017. Du kommer att möta både barn med och utan vattenvana. Jobbet går ut på att lära barnen grunderna i simning. Kvalifikationskrav Du har utbildning eller ... Visa mer
Till sommarsimskolan i Krokoms kommun söker vi nu simlärare till Föllinge och Änge. Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som simlärare i Krokoms kommun ansvarar du för simundervisningen under sommarsimskolan.
Sommarsimskolan sker dagtid under perioden 19-30 juni.
Barnen som går simskola är födda 2017.
Du kommer att möta både barn med och utan vattenvana.
Jobbet går ut på att lära barnen grunderna i simning.
Kvalifikationskrav
Du har utbildning eller erfarenhet av att arbeta som simlärare.
Du har lätt för att skapa relationer med barn.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Vi begär utdrag ur belastningsregistret.
Övrigt
Intermittentanställning under vecka 25 och 26, med introduktion och planering innan.
Sista ansökningsdatum är 2023-05-11
Rekrytering kommer att ske löpande vilket betyder att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Besiktningstekniker till Opus Bilprovning Mobila Enhet Norra Sverige

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och etablera Opus nya Mobila Besiktningsenhet i norra Sverige? Under våren kommer vi att börja erbjuda våra kunder i norr en flexibel besiktningslösning och söker nu dig som vill vara med på denna spännande resa! Som besiktningstekniker besiktar du fordon och kontrollerar att de uppfyller uppställda miljö- och säkerhetskrav. Du får ett stimulerande arbete där du har många nya kontakter och där fokus ligger på service oc... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och etablera Opus nya Mobila Besiktningsenhet i norra Sverige? Under våren kommer vi att börja erbjuda våra kunder i norr en flexibel besiktningslösning och söker nu dig som vill vara med på denna spännande resa!

Som besiktningstekniker besiktar du fordon och kontrollerar att de uppfyller uppställda miljö- och säkerhetskrav. Du får ett stimulerande arbete där du har många nya kontakter och där fokus ligger på service och säkerhet. Det är ett ansvarsfullt arbete med tidvis högt tempo då många kunder ibland kommer samtidigt, det är därför viktigt att kunna vara flexibel och se nya möjligheter för att göra våra kunder nöjda. Arbetet är dels självständigt men du arbetar även i team och i nära samarbete med två personer. Våra kunder besöker oss från morgon till kväll, samt helger, vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Tjänsten ställer krav på att du har möjlighet att vara på resande fot under större delen av perioden april till oktober.


Din Profil
Som besiktningstekniker har du goda tekniska kunskaper. Lämplig bakgrund är fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. För tjänsten gäller att du är noggrann och tar personligt ansvar. Vi värdesätter ditt engagemang, din samarbetsförmåga med både kund och kollegor, samt din servicekänsla. Vi förutsätter att du har ett gediget intresse för fordon, miljö och trafiksäkerhet samt en praktisk läggning. Du är van att arbeta med datorer och behärskar Officepaketet.

För att bli certifierad besiktningstekniker till vår mobila enhet måste du ha:

• Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom fordonsområdet
• C-körkort
• Teknisk fordonskunskap
• Grundläggande datakunskaper

Meriterande: Certifikat för fordonsbesiktningar. Språkkunskaper utöver svenska och engelska.


Vi erbjuder dig

• Ett stimulerande, ansvarsfullt och självständigt arbete där vi utbildar dig i din nya roll
• En arbetsplats som har gemensamma mål och som främjar hög tillit och delaktighet
• Välj mellan att jobba säsongen eller hela året
• Marknadsmässiga löner


Om företaget
Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi har närmare 100 stationer från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bl a motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar, mobila arbetsplattformar samt utför brandskyddskontroller.

Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Vill du arbeta som badvakt i Krokoms kommun?

Ansök    Aug 25    Krokoms kommun    Badvakt
Vi söker nu badvakter till våra badhus i Föllinge, Krokom och Änge. Som badvakt säkerställer du tryggheten och skapar trivsel för våra badgäster. Du startar arbetspasset med att förbereda anläggningen för badgästerna. Under tiden badet pågår arbetar du runt poolområdet med fokus på säkerhet och kommunikation med de badande. Efter att gästernas badtid är slut ska anläggningen återställas och stängas. Varje badhus har öppet två kvällar i veckan kl. 17.30 – ... Visa mer
Vi söker nu badvakter till våra badhus i Föllinge, Krokom och Änge.
Som badvakt säkerställer du tryggheten och skapar trivsel för våra badgäster. Du startar arbetspasset med att förbereda anläggningen för badgästerna. Under tiden badet pågår arbetar du runt poolområdet med fokus på säkerhet och kommunikation med de badande. Efter att gästernas badtid är slut ska anläggningen återställas och stängas.
Varje badhus har öppet två kvällar i veckan kl. 17.30 – 21.00. Beroende på vad vi kommer överens om så finns det en flexibilitet vad gäller arbetets omfattning, hur många kvällar och badhus man vill arbeta på.

Tidigare erfarenhet som badvakt eller liknande är meriterande, likaså utbildningen Poollivräddare eller annan likvärdig utbildning.
Om du är intresserad av arbetet som badvakt men saknar relevant utbildning och erfarenhet kan vi internutbilda dig.


Arbetstider
Föllinge
Tisdag och torsdag kl. 17.00 - 21.30

Krokom och Änge
Måndag och onsdag kl. 17.00 - 21.30

Du kan jobba antingen en eller flera kvällar på en eller flera orter.
Timanställning, 4 - 9,5 timmar/vecka (10 – 22,5 % anställningsgrad)

Du bör vara minst 18 år.


Ansökan
Rekryteringen sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 8 september. Bifoga CV och personligt brev. Visa mindre

Besiktningstekniker till Opus Bilprovning Mobila Enhet Norra Sverige

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och etablera Opus nya Mobila Besiktningsenhet i norra Sverige? Under våren kommer vi att börja erbjuda våra kunder i norr en flexibel besiktningslösning och söker nu dig som vill vara med på denna spännande resa! Som besiktningstekniker besiktar du fordon och kontrollerar att de uppfyller uppställda miljö- och säkerhetskrav. Du får ett stimulerande arbete där du har många nya kontakter och där fokus ligger på service oc... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och etablera Opus nya Mobila Besiktningsenhet i norra Sverige? Under våren kommer vi att börja erbjuda våra kunder i norr en flexibel besiktningslösning och söker nu dig som vill vara med på denna spännande resa!

Som besiktningstekniker besiktar du fordon och kontrollerar att de uppfyller uppställda miljö- och säkerhetskrav. Du får ett stimulerande arbete där du har många nya kontakter och där fokus ligger på service och säkerhet. Det är ett ansvarsfullt arbete med tidvis högt tempo då många kunder ibland kommer samtidigt, det är därför viktigt att kunna vara flexibel och se nya möjligheter för att göra våra kunder nöjda. Arbetet är dels självständigt men du arbetar även i team och i nära samarbete med två personer. Våra kunder besöker oss från morgon till kväll, samt helger, vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Tjänsten ställer krav på att du har möjlighet att vara på resande fot under större delen av perioden april till oktober.


Din Profil
Som besiktningstekniker har du goda tekniska kunskaper. Lämplig bakgrund är fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. För tjänsten gäller att du är noggrann och tar personligt ansvar. Vi värdesätter ditt engagemang, din samarbetsförmåga med både kund och kollegor, samt din servicekänsla. Vi förutsätter att du har ett gediget intresse för fordon, miljö och trafiksäkerhet samt en praktisk läggning. Du är van att arbeta med datorer och behärskar Officepaketet.

För att bli certifierad besiktningstekniker till vår mobila enhet måste du ha:

• Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom fordonsområdet
• C-körkort
• Teknisk fordonskunskap
• Grundläggande datakunskaper

Meriterande: Certifikat för fordonsbesiktningar. Språkkunskaper utöver svenska och engelska.


Vi erbjuder dig

• Ett stimulerande, ansvarsfullt och självständigt arbete där vi utbildar dig i din nya roll
• En arbetsplats som har gemensamma mål och som främjar hög tillit och delaktighet
• Välj mellan att jobba säsongen eller hela året
• Marknadsmässiga löner


Om företaget
Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi har närmare 100 stationer från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bl a motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar, mobila arbetsplattformar samt utför brandskyddskontroller.

Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Badvakt till Krokoms kommun

Ansök    Mar 21    Krokoms kommun    Badvakt
Vill du arbeta som badvakt på någon av våra badhus i kommunen? Vi söker nu badvakter till våra badhus i Föllinge, Krokom och Änge. Välkommen med din ansökan! En kväll som badvakt Som badvakt säkerställer du tryggheten och skapar trivsel för våra badgäster. Du startar arbetspasset med att förbereda anläggningen för badgästerna. Under tiden badet pågår arbetar du runt poolområdet med fokus på säkerhet och kommunikation med de badande. Efter att gästernas bad... Visa mer
Vill du arbeta som badvakt på någon av våra badhus i kommunen? Vi söker nu badvakter till våra badhus i Föllinge, Krokom och Änge. Välkommen med din ansökan!
En kväll som badvakt
Som badvakt säkerställer du tryggheten och skapar trivsel för våra badgäster. Du startar arbetspasset med att förbereda anläggningen för badgästerna. Under tiden badet pågår arbetar du runt poolområdet med fokus på säkerhet och kommunikation med de badande. Efter att gästernas badtid är slut ska anläggningen återställas och stängas.
Varje badhus har öppet två kvällar i veckan kl. 17.30 – 21.00. Beroende på vad vi kommer överens om så finns det en flexibilitet vad gäller arbetets omfattning. Hur många kvällar och badhus man vill arbeta på.
Din kompetens
Tidigare erfarenhet som badvakt eller liknande är meriterande, likaså utbildningen Poollivräddare eller annan likvärdig utbildning.
Om du är intresserad av arbetet som badvakt men saknar relevant utbildning och erfarenhet kan vi internutbilda dig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi begär utdrag ur belastningsregistret.
Övrigt
Arbetstider : Föllinge, Tisdag och torsdag kl. 17.00 - 21.30
Krokom och Änge, Måndag och onsdag kl. 17.00 - 21.30
Du bör vara minst 18 år.
Timanställning, på deltid 4 - 9,5 timmar/vecka.
Ansökan görs per mail direkt till Enhetschef Andreas Eriksson, kontaktuppgifter finns till höger. Bifoga CV/personligt brev i din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Ansök    Dec 8    Krokoms kommun    Byggnadsinspektör
-Ett jobb med plats för växtkraft Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun söker en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan! Krokom ligger mellan Östersund och Åre. I vår kommun och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige. Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den kommunala myndighetsut... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun söker en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan!
Krokom ligger mellan Östersund och Åre. I vår kommun och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige.
Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den kommunala myndighetsutövningen enligt bland annat miljöbalken, livsmedelslagen, samt plan- och bygglagen i Krokoms kommun. Från och med 1 jan 2022 ingår även myndighetsutövning enligt alkohollagen och tobakslagen i nämndens ansvarsområde.
Bygg- och miljöavdelningen är en del av nämndens stödjande förvaltning. Här arbetar sex byggnadsinspektörer, åtta miljö- och hälsoskyddsinspektörer varav två med inriktning mot livsmedels- och dricksvattenkontroll, en handläggare med inriktning mot alkohol- och tobakstillsyn, tre administratörer och en enhetschef.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bedriva händelsestyrd tillsyn och hantera prövning av anmälan och lov med stöd av plan- och bygglagen.
Du kommer att arbeta med prövning av strandskyddsdispenser och därtill kopplad händelsestyrd tillsyn enligt miljöbalken.
Du kommer att hantera serviceärenden i form av frågor och svar från enskild och hantera samverkansärenden i kontakt med andra myndigheter och förvaltningar.
Vidare kommer du att utföra planerings-, uppföljnings- och utvecklingsarbete inom enhetens ansvarsområde.
Arbetet innebär många kontakter med kommuninvånare och företagare, men också med politiker och andra tjänstemän i kommunen.
Vår målsättning är att företag och privatpersoner ska vara medvetna om och följa gällande lagstiftning.
Din kompetens
Akademisk utbildning som byggnadsingenjör, byggnadsinspektör, miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav.
Körkort för bil är ett krav.
Kunskaper och färdigheter inom tillsyn och myndighetsutövning, data- och/eller systemvetenskap samt projektledning är meriterande.
Du bör ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system.


Utvecklas med glädje
Du bör ha ett engagemang inför arbetsuppgifterna, vara serviceinriktad och ha en vilja att utveckla dig själv inom området.
Vi värdesätter att du är intresserad och nyfiken på ny kunskap och att du är positiv och engagerad.
Vi strävar efter att ha en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Övrig information
Visstidsanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är ettårig med chans till förlängning.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare

Ansök    Jul 6    Krokoms kommun    Säkerhetsingenjör
– Ett jobb med plats för utveckling Är du en driven processledare med gedigen erfarenhet av informationssäkerhetsarbete? Då erbjuder vi nu en möjlighet som du inte kan missa. Fyra Jämtlandskommuner i samverkan söker nu efter en person som kan utveckla kommunernas arbete inom området informationssäkerhet. Som informationssäkerhetssamordnare blir du en nyckelperson inom ditt område och du kommer arbeta mot kommunala förvaltningar och kommunala bolag. Ett d... Visa mer
– Ett jobb med plats för utveckling
Är du en driven processledare med gedigen erfarenhet av informationssäkerhetsarbete? Då erbjuder vi nu en möjlighet som du inte kan missa.
Fyra Jämtlandskommuner i samverkan söker nu efter en person som kan utveckla kommunernas arbete inom området informationssäkerhet. Som informationssäkerhetssamordnare blir du en nyckelperson inom ditt område och du kommer arbeta mot kommunala förvaltningar och kommunala bolag. Ett dynamiskt arbete som geografiskt sträcker sig över stora delar av Jämtland, digitalt och fysiskt. Organisatoriskt blir din anställning hos Krokoms kommun, men möjlighet till kontorsplats finns hos oss alla.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som informationssäkerhetssamordnare leder och samordnar du informationssäkerhetsarbete i kommunerna. Informationssäkerhetssamordnaren håller ihop kommunernas arbete med informationssäkerhet, tar fram rutiner, riktlinjer och instruktioner och är ansvarig för att arbetet bedrivs systematiskt genom att följa upp och utvärdera. Informationssäkerhetssamordnaren fungerar som stöd till verksamheten och ser till att arbetet bedrivs utifrån gällande lagar och förordningar.
Informationssäkerhetssamordnaren ansvarar bland annat för:
Förbereda beslutsunderlag till ledning och chefer
att kommunernas styrande dokument inom området är aktuella, som informationssäkerhetspolicy och riktlinjer för informationssäkerhet,
att utveckla och förvalta metoder och annat stödmaterial inom informationssäkerhetsområdet,
att öka informationssäkerhetsmedvetandet inom kommunerna, t.ex. genom rådgivning och utbildning,
att stödja verksamheterna i frågor som rör informationssäkerhet,
kontroll och uppföljning av incidenter och arbetet med informationssäkerhet,
omvärldsbevakning inom informationssäkerhetsområdet



Din kompetens
Krav:
Akademisk examen inom relevant ämnesområde alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhetsområdet
Dokumenterad erfarenhet av process- och projektledning

Meriterande
Erfarenhet av arbete med systematiskt informationssäkerhetsarbete enligt ISO 27000-serien
Tidigare erfarenhet av arbete som informationssäkerhetssamordnare/CISO i offentlig eller privat sektor
Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation och kunskaper inom offentlighet och sekretess
Erfarenhet av revison och internkontroll
Erfarenhet av klassning av IT-system och information enligt SKR KLASSA
Erfarenhet av upphandlingar med krav på informationssäkerhet

Personliga egenskaper
Du bör vara driven och kunna arbeta självständigt, ha förmåga att arbeta systematiskt och prioritera för att lösa uppdraget på ett effektivt sätt. Du bör vara en god kommunikatör som på ett pedagogiskt och övertygande sätt når ut med budskap, engagerar samt skapar delaktighet och förståelse för dina frågor och du kan utrycka dig väl i tal som skrift. Du kan skapa goda relationer, såväl internt som externt i organisationerna.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där ett inre driv och självständigt arbete uppskattas.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning.
Då du kommer att arbeta för fler kommuner över en stor geografisk yta är körkort för personbil ett krav.
Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Ansök    Okt 4    Krokoms kommun    Byggnadsinspektör
– Ett jobb med plats för växtkraft Bygg- och miljöavdelningen söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan! Krokom ligger mellan Östersund och Åre. I vår kommun och närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige. Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den kommunala myndighetsutövningen enligt bl... Visa mer
– Ett jobb med plats för växtkraft
Bygg- och miljöavdelningen söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan!
Krokom ligger mellan Östersund och Åre. I vår kommun och närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige.
Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den kommunala myndighetsutövningen enligt bland annat miljöbalken, livsmedelslagen, samt plan- och bygglagen i Krokoms kommun. Bygg- och miljöavdelningen är en del av nämndens stödjande förvaltning.
På bygg- och miljöavdelningen arbetar sex byggnadsinspektörer, åtta miljö- och hälsoskyddsinspektörer, varav två med inriktning mot livsmedels- och dricksvattenkontroll, tre administratörer och en enhetschef.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bedriva händelsestyrd tillsyn och hantera prövning av anmälan och lov med stöd av plan- och bygglagen.
Beroende på din kompetens kan prövning av strandskyddsdispenser och därtill kopplad händelsestyrd tillsyn enligt miljöbalken eventuellt också komma att ingå i tjänsten.
Du kommer att hantera serviceärenden i form av frågor och svar från enskild och hantera samverkansärenden i kontakt med andra myndigheter och förvaltningar.
Vidare kommer du att utföra planerings-, uppföljnings- och utvecklingsarbete inom enhetens ansvarsområde.
Arbetet innebär många kontakter med kommuninvånare och företagare, men också med politiker och andra tjänstemän i kommunen.
Vår målsättning är att företag och privatpersoner ska vara medvetna om och följa gällande lagstiftning.
Din kompetens
Akademisk utbildning som byggnadsingenjör, byggnadsinspektör, miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav.
Körkort för bil är ett krav.
Kunskaper och färdigheter inom tillsyn och myndighetsutövning, data- och/eller systemvetenskap samt projektledning är meriterande.
Du bör ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system.
Du bör ha ett engagemang inför arbetsuppgifterna, vara serviceinriktad och ha en vilja att utveckla dig själv inom området. Vi värdesätter att du är intresserad och nyfiken på ny kunskap och att du är positiv och engagerad.
Utvecklas med glädje
Hos oss blir du en viktig del i hela Bygg- och miljöavdelningen, där vi med tydligt eget ansvar även bidrar till helhetens bästa. Vi har en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Övrig information
Visstidsanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare

Ansök    Jun 18    Krokoms kommun    Säkerhetsingenjör
– Ett jobb med plats för utveckling Är du en driven processledare med gedigen erfarenhet av informationssäkerhetsarbete? Då erbjuder vi nu en möjlighet som du inte kan missa. Fyra Jämtlandskommuner i samverkan söker nu efter en person som kan utveckla kommunernas arbete inom området informationssäkerhet. Som informationssäkerhetssamordnare blir du en nyckelperson inom ditt område och du kommer arbeta mot kommunala förvaltningar och kommunala bolag. Ett d... Visa mer
– Ett jobb med plats för utveckling
Är du en driven processledare med gedigen erfarenhet av informationssäkerhetsarbete? Då erbjuder vi nu en möjlighet som du inte kan missa.
Fyra Jämtlandskommuner i samverkan söker nu efter en person som kan utveckla kommunernas arbete inom området informationssäkerhet. Som informationssäkerhetssamordnare blir du en nyckelperson inom ditt område och du kommer arbeta mot kommunala förvaltningar och kommunala bolag. Ett dynamiskt arbete som geografiskt sträcker sig över stora delar av Jämtland, digitalt och fysiskt. Organisatoriskt blir din anställning hos Krokoms kommun, men möjlighet till kontorsplats finns hos oss alla.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som informationssäkerhetssamordnare leder och samordnar du informationssäkerhetsarbete i kommunerna. Informationssäkerhetssamordnaren håller ihop kommunernas arbete med informationssäkerhet, tar fram rutiner, riktlinjer och instruktioner och är ansvarig för att arbetet bedrivs systematiskt genom att följa upp och utvärdera. Informationssäkerhetssamordnaren fungerar som stöd till verksamheten och ser till att arbetet bedrivs utifrån gällande lagar och förordningar.
Informationssäkerhetssamordnaren ansvarar bland annat för:
Förbereda beslutsunderlag till ledning och chefer
att kommunernas styrande dokument inom området är aktuella, som informationssäkerhetspolicy och riktlinjer för informationssäkerhet,
att utveckla och förvalta metoder och annat stödmaterial inom informationssäkerhetsområdet,
att öka informationssäkerhetsmedvetandet inom kommunerna, t.ex. genom rådgivning och utbildning,
att stödja verksamheterna i frågor som rör informationssäkerhet,
kontroll och uppföljning av incidenter och arbetet med informationssäkerhet,
omvärldsbevakning inom informationssäkerhetsområdet



Din kompetens
Krav:
Akademisk examen inom relevant ämnesområde alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhetsområdet
Dokumenterad erfarenhet av process- och projektledning

Meriterande
Erfarenhet av arbete med systematiskt informationssäkerhetsarbete enligt ISO 27000-serien
Tidigare erfarenhet av arbete som informationssäkerhetssamordnare/CISO i offentlig eller privat sektor
Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation och kunskaper inom offentlighet och sekretess
Erfarenhet av revison och internkontroll
Erfarenhet av klassning av IT-system och information enligt SKR KLASSA
Erfarenhet av upphandlingar med krav på informationssäkerhet

Personliga egenskaper
Du bör vara driven och kunna arbeta självständigt, ha förmåga att arbeta systematiskt och prioritera för att lösa uppdraget på ett effektivt sätt. Du bör vara en god kommunikatör som på ett pedagogiskt och övertygande sätt når ut med budskap, engagerar samt skapar delaktighet och förståelse för dina frågor och du kan utrycka dig väl i tal som skrift. Du kan skapa goda relationer, såväl internt som externt i organisationerna.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där ett inre driv och självständigt arbete uppskattas.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning.
Då du kommer att arbeta för fler kommuner över en stor geografisk yta är körkort för personbil ett krav.
Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Säkerhetssamordnare

Ansök    Jan 15    Krokoms kommun    Säkerhetsingenjör
Vi söker dig som är en strategisk, målinriktad och engagerad person som vill vara med och utveckla kommunens säkerhetsarbete. Arbetet innebär att aktivt och systematiskt stödja organisationen i att förebygga och hantera risker. Genom en god planering ska du i ditt stöd till organisationen minimera konsekvenserna för människor, verksamhet, egendom, ekonomi och miljö. En dag på jobbet Vi erbjuder ett variationsrikt och utmanande arbete med kommunens samlad... Visa mer
Vi söker dig som är en strategisk, målinriktad och engagerad person som vill vara med och utveckla kommunens säkerhetsarbete.
Arbetet innebär att aktivt och systematiskt stödja organisationen i att förebygga och hantera risker. Genom en god planering ska du i ditt stöd till organisationen minimera konsekvenserna för människor, verksamhet, egendom, ekonomi och miljö.
En dag på jobbet
Vi erbjuder ett variationsrikt och utmanande arbete med kommunens samlade säkerhetsarbete. Säkerhetsarbetet ska främja trygghet, förebygga allvarliga och oförutsedda händelser och säkerställa att beredskap och rutiner finns för att agera om allvarlig eller extraordinär händelse inträffar.
Du kommer att arbeta inom områdena organisatorisk brandsäkerhet, krisberedskap, brottsförebyggande och informationssäkerhet. För att säkerhetsarbetet ska fungera väl ska du arbeta med förankring, uppföljning och omvärldsbevakning.
Som säkerhetssamordnare arbetar du med kommunens strategiska styrdokument inom ovan beskrivna områden. I arbetet ingår också samverkan i säkerhetsfrågor inom och utanför kommunen.
Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningen.
Din kompetens
För att lyckas med uppdraget har du relevant akademisk utbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är erfarenhet inom säkerhetsområdet.
Du har god förmåga att se helhet, samordna och prioritera. Du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt och du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad, resultatinriktad och drivande. Du är strukturerad, tydlig och utvecklingsinriktad. Du har en utpräglad servicekänsla, är ansvarstagande och flexibel samt van vid att arbeta självständigt och kan genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information
Visstidsanställning på heltid t.o.m. 2021-06-30 med tillträde snarast.
Sista ansökningsdag 2021-01-25
Intervjuer kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre