Lediga jobb som Administrativ assistent i Krokom

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till reception

-Ett jobb i socialtjänstens hjärta Vill du arbeta i en verksamhet som är föränderlig där du ger stöd till kollegor samt service till kommunens medborgare? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Individ- och familjeomsorgen, IFO, söker vi nu en administratör som vill arbeta administrativt och bemöta kommunens medborgare i vår reception. Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserade i fyra enheter; Barn och Familjeenheten, Vuxen... Visa mer
-Ett jobb i socialtjänstens hjärta
Vill du arbeta i en verksamhet som är föränderlig där du ger stöd till kollegor samt service till kommunens medborgare? Då ska du läsa vidare och söka jobbet!
Till Individ- och familjeomsorgen, IFO, söker vi nu en administratör som vill arbeta administrativt och bemöta kommunens medborgare i vår reception.
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserade i fyra enheter; Barn och Familjeenheten, Vuxenenheten, Öppna enheten och reception samt enheten för arbete och integration.
En dag som administratör
Arbetet i receptionen innebär att du är verksamhetens ansikte utåt, en första kontakt för våra medborgare till Socialtjänsten. Detta ställer höga krav på god förmåga att bemöta människor i olika situationer och att vara behjälplig för medborgarna att lotsas rätt. Du kommer att bemanna telefon och samtidigt ta emot fysiska besök vilket i perioder kan innebära ett högt arbetstempo.
Som administratör hos oss arbetar du tillsammans med en kollega med att bemanna receptionen i kombination med administrativa arbetsuppgifter. Arbetet innebär att du ansvarar för IFO:s arkiv och gallring, momsrapportering samt med fakturahantering och löner till resurser. Där ingår även att upprätta, uppdatera och hantera avtal för resurser i nära samarbeta med handläggare och i enlighet med föreskrifter från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) och Socialstyrelsen.
Diarieföring av handlingar samt hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan ingår i arbetsuppgifterna.
Du kommer att arbeta med att ta fram statistik från vårt verksamhetssystem Viva samt rapportera denna till annan myndighet. Arbetet innebär även att vara en del av ett utvecklingsarbete inom digitalisering för socialtjänsten.
Arbetsplatsen är fysiskt placerad i kommunhuset i direkt anslutning till myndighetsenheterna inom IFO, vilka kommer att bli dina närmaste samarbetspartners.
Din kompetens
Du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
Flerårig erfarenhet från arbete med administration och reception.
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget, behöver du ha uppnått en personlig mognad, ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete och kunna möta individer i utsatta situationer och i kris. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken.
Du har stor förmåga att både arbeta självständigt och i grupp, tar stort ansvar och egna initiativ, har god samarbetsförmåga samt engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsområdet.
Du har goda kunskaper i Office paketet främst Excel och har vana av fakturahantering och löneadministration.
Meriterande
Vi ser gärna att du har kunskaper om socialtjänstens uppdrag.
Du har erfarenhet av att hantera inkomna handlingar, arbeta med att ta fram statistik i verksamhetssystemet Viva.
Du har kunskap om arbete i arkiv och gallring samt är väl förtrogen med dokumenthantering.
Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder:
En liten personalgrupp med ett nära samarbete.
Fortlöpande utbildningar i det som behövs för utförandet av uppdraget
Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamheten och dina behov
Friskvård på arbetstid
Möjlighet till semesterväxling.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum är 2021-11-21.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Socialadministratör till IFO

Ansök    Feb 25    Krokoms kommun    Administrativ assistent
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är från och med 2021-01-01 organiserad i fyra enheter; myndighetsenheterna Barn- och Familj, Försörjningsstöd, Öppna enheten och R... Visa mer
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är från och med 2021-01-01 organiserad i fyra enheter; myndighetsenheterna Barn- och Familj, Försörjningsstöd, Öppna enheten och Reception, samt Arbete och integration.
Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-17 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd.
Myndighetsenheten söker nu en socialadministratör med placering på enheten Barn- och familj.
Arbetsuppgifter
Som socialadministratör i vår enhet arbetar du med administrativa uppgifter inom Socialtjänsten. Du bistår socialsekreterare i deras dagliga arbete och i utredningsarbetet med bland annat dokumentation, arkivering, telefonkontakt, resebokningar och till viss del klientmöten. Som socialadministratör ska du också självständigt utföra administrativa handläggningsuppgifter exempelvis gällande kontaktpersoner och kontaktfamiljer samt att upprätta och följa upp olika avtal.
Du arbetar nära din närmsta beslutsfattande chef, 1:e socialsekreterare och de socialsekreterare som arbetar inom enheten. Arbetet innebär ett stort mått av samverkan med både interna och externa samverkanspartners.
Kvalifikationer
Praktiska och teoretiska kunskaper inom en offentlig förvaltning inriktad mot socialt arbete. Kunskaper inom socialtjänstlagen och besitta förmågan att kunna kommunicera och bemöta klienter på ett professionellt sätt.
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning. Kunskaper och färdigheter inom det sociala arbetets villkor, samt att du delar vår värdegrund och människosyn.
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget behöver du ha uppnått en personlig mognad, samt ha ett intresse för att arbeta med barn och dess familjer specifikt utifrån myndighetsutövning.
Du ska ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete, samt kunna analysera, sammanfatta och dra slutsatser. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort för personbil är ett krav.
Vi erbjuder:
En liten personalgrupp med nära till kollegor och chef.
Fortlöpande utbildningar i det som behövs för utförandet av uppdraget.
Friskvård på arbetstid.
Möjlighet till semesterväxling.
Lagom storlek på kommun, inte för stor, inte för liten.

Upplysningar
Visstidsanställning på heltid tom 2021-12-31 med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista ansökningsdatum är 2021-03-22.
Intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde efter överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Administratör till Stöd och Service

Ansök    Mar 19    Krokoms kommun    Administrativ assistent
-Ett jobb med plats för växtkraft Nu söker Stöd och Service i Krokoms kommun en administrativ fixare som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, passar det in på dig? Välkommen med din ansökan! Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om u... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Nu söker Stöd och Service i Krokoms kommun en administrativ fixare som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, passar det in på dig? Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Socialförvaltningens Stöd och Service (SoS) arbetar med kommuninvånare som har behov av extra stöd. Inom verksamheten verkställs insatser enligt lagen om stöd och service, LSS, samt boendestöd enligt SoL. Stöd och service har ansvar för grupp-/servicebostäder, daglig verksamhet, korttidsboende för barn samt personlig assistans m.m.
Arbetsuppgifter
Som administratör i vår enhet kommer du att fungera som en administrativ fixare för chefer, och i viss mån arbetsgrupper. Du bistår våra enhetschefer i deras dagliga arbete med att tillgodose verksamhetens behov av bemanning vid korttidsfrånvaro, dvs. ta emot sjukanmälningar och göra beställningar via Bemanningspoolen samt sköta all administration och kommunikation som det för med sig.
Du kommer att arbeta med olika delar av schemaadministration för såväl personal som våra brukares insatser. Det innebär i praktiken arbete i Heroma och, på sikt, troligtvis även i TES. Dessutom kommer du hantera en hel del tidrapporter och upprättande av anställningsavtal kopplat till delar av våra insatser. I vårt team finns redan en administratör som kommer att vara en självklar samarbetspartner. Då vederbörande har för avsikt att trappa ner i arbetstid inom kort så är planen att även flytta över en del hens sysslor, till den här tjänsten. Det kan komma att röra sig om kontering i vårt ekonomisystem.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning.
Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Erfarenhet från våra system såsom Heroma, Viva och TES är meriterande liksom kunskaper och erfarenhet från LSSs verksamhetsområde
Att du delar vår värdegrund och människosyn är en förutsättning.
Du ska ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete, samt kunna analysera, sammanfatta och dra slutsatser. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort för personbil är ett krav.
Vi erbjuder:
-En liten personalgrupp med nära till kollegor och chef.
-En verksamhet som befinner sig i en intressant utvecklingsfas.
-Möjlighet till semesterväxling.
-Lagom storlek på kommun, inte för stor, inte för liten.
Övrigt
Placeringsort, Centrala Krokom.
Tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning på heltid. I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum är 2021-04-04.
Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre