Lediga jobb som Administrativ assistent i Krokom

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Receptionist sökes till Krokoms hälsocentral!

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/receptionist-sokes-till-krokoms-halsocentral. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/receptionist-sokes-till-krokoms-halsocentral. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Administratör

Kyl- och Frysexpressen Nord AB är ett logistikföretag som erbjuder helhetslösningar inom tempererad logistik. Vi är verksamma framför allt norr om Dalälven, men i samarbete med partners löser vi transporter och logistiklösningar i hela Sverige. Vi hanterar fjärrtrafik till och från Norrland samt distribution från egna terminaler i Sundsvall, Östersund, Umeå och Luleå. Bland våra kunder finns allt från stora detaljister inom dagligvaruhandeln, grossister in... Visa mer
Kyl- och Frysexpressen Nord AB är ett logistikföretag som erbjuder helhetslösningar inom tempererad logistik. Vi är verksamma framför allt norr om Dalälven, men i samarbete med partners löser vi transporter och logistiklösningar i hela Sverige. Vi hanterar fjärrtrafik till och från Norrland samt distribution från egna terminaler i Sundsvall, Östersund, Umeå och Luleå. Bland våra kunder finns allt från stora detaljister inom dagligvaruhandeln, grossister inom restaurang- och storkök till producenter inom livsmedel, hälsa och läkemedel. Vi växer så att det knakar och våra kunduppdrag ökar. För att kunna möta den ökade efterfrågan och fortsätta att leverera hög kvalitet och service till våra kunder behöver vi nu bli fler.
Är du vår nästa kollega? I din roll som administratör kommer du att bistå våra transportledare i det dagliga arbetet. Du kommer att ansvara för att fraktsedlarna kommer in, faktureras och hanteras på rätt sätt. Vi ser gärna att du har en god datorvana, är strukturerad, noggrann samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning.
Övrigt:
Start: Omgående
Omfattning: 15 timmar i veckan
Arbetstid: flexibelt

Intervjuer kan komma att göras under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan!
Tillsättningen av tjänsten grundar sig på de uppgifter du lämnar i din ansökan, därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Skicka in både CV och personligt brev.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Socialadministratör, IFO barn och familj

Ett jobb i socialförvaltningens hjärta Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt i en verksamhet som är föränderlig där du ger administrativt stöd till kollegor? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Vår organisation Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserad i fem enheter; Barn- och Familj enheten, Vuxenenheten, Öppna enheten inklusive administrationen, Arbetsmarknadsenheten och Integrationsenheten. På Barn och Familj jobbar ... Visa mer
Ett jobb i socialförvaltningens hjärta

Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt i en verksamhet som är föränderlig där du ger administrativt stöd till kollegor? Då ska du läsa vidare och söka jobbet!
Vår organisation
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserad i fem enheter; Barn- och Familj enheten, Vuxenenheten, Öppna enheten inklusive administrationen, Arbetsmarknadsenheten och Integrationsenheten.
På Barn och Familj jobbar 14 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare samt närmsta beslutsfattande chef. Vi är i startgroparna för en omorganisering av enheten och söker nu en självständig socialadministratör till barn och familj – välkommen med din ansökan!
En dag hos oss på barn och familj
Som socialadministratör hos oss kommer du att arbeta med främst administrativa uppgifter inom socialtjänstens enhet barn och familj.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att bistå socialsekreterare i utredningsarbetet, med exempelvis dokumentation, telefonkontakter samt att självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter. Diarieföring av handlingar samt hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan ingår i arbetsuppgifterna.
I din roll ingår också att vara ett stöd för våra medarbetare i olika IT-system och vid behov även genomföra enklare utbildningar t ex i samband med introduktion av nya medarbetare på enheten.
Bemanning av socialtjänstens reception kan även förekomma.
Din kompetens
För rollen krävs:
att du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
att du har datorvana och kunskaper i Office 365.

Det är meriterande om du:
har kunskap om socialtjänstens uppdrag.
har kunskap om arbete i arkiv och gallring.

För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget, behöver du ha uppnått en personlig mognad, ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete och kunna möta individer i utsatta situationer och i kris. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken.
I rollen som socialadministratör behöver du ha lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du tar ett stort eget ansvar för att prioritera och planera din tid och arbetsuppgifter effektivt.
Även om du är ensam i din roll kommer du ha ett stort kontaktnät så vi ser det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en hög social kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Krokom erbjuder vi:
En trevlig personalgrupp med nära till kollegor och chef.
Friskvård på arbetstid.
Lagom storlek på kommun, inte för stor, inte för liten.
Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamheten och dina behov.

En hälsning från din blivande chef
För mig som närmsta chef är det viktigt att ta vara på gruppens kompetens och skapa möjligheter för utveckling på både individ och gruppnivå. Vi är just nu i startgroparna för en omorganisering på enheten och här kommer du som söker denna tjänst spela en stor roll i den fortsatta utvecklingen av vår enhet.
Jag vill tillsammans med ett härligt gäng socialsekreterare välkomna dig som är trygg i dig själv och vill utvecklas i din roll som socialadministratör – välkommen med din ansökan!
Övrig information
Särskild visstidsanställning på heltid under 2024 med tillträde enlig överenskommelse.
Sista ansökningsdatum är 2023-12-17.
Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Visa mindre

Schemaadministratör till stöd och service

Ansök    Feb 15    Krokoms kommun    Administrativ assistent
- Ett jobb med plats för utveckling Till stöd och service i Krokoms kommun söker vi en schemaadministratör som kan stödja chefer att utveckla arbetssätt kring schema och bemanning! Är det du som är vår nya huvudroll? – Välkommen med din ansökan! Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns s... Visa mer
- Ett jobb med plats för utveckling
Till stöd och service i Krokoms kommun söker vi en schemaadministratör som kan stödja chefer att utveckla arbetssätt kring schema och bemanning! Är det du som är vår nya huvudroll? – Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns schemaadministratörstorslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
En dag på Stöd och Service
Vi står inför en förändring kring arbetet med scheman och behovsbemanning, i denna förändring är det du som schemaadministratör som kommer att vara nyckelpersonen.
Du kommer att, tillsammans med nuvarande korttidsbemannare och övriga stödfunktioner, arbeta i nära dialog med verksamhetens enhetschefer kring schemaläggning utifrån både kort- och långsiktiga behov samt lagar och avtal. I tjänsten ingår även en del bemanning samt att vara ett administrativt stöd till enhetscheferna.
Som schemaadministratör följer du upp scheman utifrån hållbarhet, behov och ekonomi. Du är ett operativt stöd till enhetschefer och schemaplanerare i våra verksamheter där du kvalitetssäkrar schemaprocessen, ger förbättringsförslag och har helikopterperspektiv. I uppdraget ingår att introducera chefer och schemaplanerare i både TimeCare och Heroma. I rollen kommer också vara viktigt att du delar med dig av förbättrings-förslag och ser utvecklingsmöjligheter.
Din kompetens
Du har arbetat med schemalagd dygnet-runt bemanning/schemaläggning samt har god förståelse för arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Vi ser gärna att du har erfarenhet som schemaläggare där du arbetat med samplanering och utveckling.
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, analytisk och initiativtagande med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du är modig, har stort tålamod och är skicklig på att samordna och kommunicera.
Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Det är positivt om du har tidigare kunskaper och erfarenhet från kommunal, eller annan offentlig verksamhet. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information
Ettårig visstidsanställning, på 100 % med möjlighet till förlängning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering kan komma att ske löpande vilket betyder att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat – så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Sista ansökningsdag 2023-03-12
Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Administratör för kortare hel-/deltids uppdrag hos kund

Nu söker vi en administratör med inriktning mot fastigheter för uppdrag hos kund. Som administratör kommer du arbeta med att inventera, se över och lägga in data i olika fastighetssystem. Kvalifikationer: Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet från fastigheter och därmed en viss byggnadsförståelse för att få bra förutsättningar att klara av uppdraget. Systemvana är önskvärt ... Visa mer
Nu söker vi en administratör med inriktning mot fastigheter för uppdrag hos kund.

Som administratör kommer du arbeta med att inventera, se över och lägga in data i olika fastighetssystem.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet från fastigheter och därmed en viss byggnadsförståelse för att få bra förutsättningar att klara av uppdraget. Systemvana är önskvärt och goda datorkunskaper är ett krav.
Du har goda färdigheter i svenska språket, både muntligt och skriftligt. 

Som person ser vi att du är strukturerad, noggrann och har en positiv inställning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningsform arbetstid
Du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup Jämtland med en visstidsanställning som i överenskommelse kan ske på heltid eller deltid.
Kontorstider/dagtid.

Urvalsarbetet kommer att ske löpande och därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 2023-12-10.

Vi på OnePartnerGroup Jämtland AB har trygga relationer med flertalet kunder i Östersund och lång erfarenhet av dessa tjänster där du som konsult kommer vara bemannad via oss med en närmsta Konsultchef placerad i Östersund.

Upplysningar om uppdraget och rekryteringsprocessen:
Elina Nyström, [email protected] 
Gustaf Wrangbäck, [email protected] Visa mindre

Administratör till Kost & Lokalvårdsenheten

Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft Vill du vara med att fortsätta att utveckla vår verksamhet inom Kost- och lokalvårdsavdelningen och vara en del av en växande kommun? Har du en administrativ erfarenhet som du vill dela med dig av till en enhet som har viktiga uppdrag inom kommunens hela verksamhet? Välkommen med din ansökan! En dag som administratör På kost- och lokalvårdsavdelningen arbetar ca 120 medarbetare och avdelningen ingår i Barn- o... Visa mer
Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft
Vill du vara med att fortsätta att utveckla vår verksamhet inom Kost- och lokalvårdsavdelningen och vara en del av en växande kommun? Har du en administrativ erfarenhet som du vill dela med dig av till en enhet som har viktiga uppdrag inom kommunens hela verksamhet? Välkommen med din ansökan!
En dag som administratör
På kost- och lokalvårdsavdelningen arbetar ca 120 medarbetare och avdelningen ingår i Barn- och Utbildningsförvaltningen. Inom kostenheten finns även en egen bemanningspool.
Förutom de ordinarie administrativa uppgifterna ska du vara ledningsgruppen behjälplig. Du har stor möjlighet att själv planera dagens arbete. Under dagen stöttar du även kostpoolens bemanningsplanerare.
Din närmaste chef är verksamhetschefen för kost och lokalvård och du ingår tillsammans med fem enhetschefer i ledningsgruppen.
Arbetsuppgifter
Samordna och driva administrativa uppgifter så som fakturering internt/externt, sortiment & prisförändringar, statistikuppföljning, schema och bemanning inom kostenheten.
Arbeta dagligen och övergripande med att tillsätta vikarier och säkerställa arbetsdagens bemanningsbehov. Delaktig i rekrytering och introduktion för nyanställda.
Behjälplig att utföra uppgifter utifrån ledningsgruppen behov.
Som verksamhetsadministratör kommer du även vara delaktig och sitta med i enhetens ledningsgrupp.
Skapa ekonomiska och statistiska underlag för uppföljning.
Arbeta i verksamhetssystemen så som Mashie, Hantera, Timecarepool
Din kompetens
Gymnasie- alt. högskoleutbildning inom administration eller annan relevant erfarenhet/kunskap är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta med bemanning och personalfrågor är meriterande.
Ett krav är att du har mycket god datavana. Du ska ha arbetat i Microsoft Office eller motsvarande program.
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Personliga egenskaper som är viktiga är att du är flexibel och har hög servicekänsla. Är trygg, stabil och positiv. Har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
God samarbetsförmåga värderas högt. Förmåga att kommunicerar klart, välformulerat och engagerat såväl muntligt som skriftligt.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid under måndag-fredag, vid behov börjar arbetsdagen 06.00.
Sista ansökningsdatum är 2022-12-18
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Birka Folkhögskola söker serviceinriktad administratör

Birka Folkhögskola ligger vackert vid Storsjöns strand 9 km utanför Östersund. Skolan har flera långa utbildningar, korta kurser samt konferensverksamhet. Vårt uppdrag styrs både av regeringens syften med folkhögskolan och med uppdrag från vår huvudman Region Jämtland/Härjedalen. På Birka folkhögskola har vi en helhetssyn på människan. Vår värdegrund för lärande är att människans personliga utveckling är grunden till förmågan att prestera resultat i både... Visa mer
Birka Folkhögskola ligger vackert vid Storsjöns strand 9 km utanför Östersund. Skolan har flera långa utbildningar, korta kurser samt konferensverksamhet. Vårt uppdrag styrs både av regeringens syften med folkhögskolan och med uppdrag från vår huvudman Region Jämtland/Härjedalen.

På Birka folkhögskola har vi en helhetssyn på människan. Vår värdegrund för lärande är att människans personliga utveckling är grunden till förmågan att prestera resultat i både praktiskt, teoretiskt och orienterade studier. Skolan arbetar för hållbar utveckling och god folkhälsa.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänstens huvudfokus är skoladministration. Du är ansvarig för rapportering och registrering av deltagare och kurser till Folkbildningsrådet, SCB och CSN. Som handläggare till ekonom och ledning är du behjälplig i dagliga administrativa frågor. I den administrativa delen ingår också att vara GDPR-registrator. Du ansvarar för skolans telefoni, e-post och chattfunktion på vår hemsida.

Under en viss del av din arbetstid bemannar du i skolans reception. Där möter du deltagare, kollegor, konferensgäster och andra besökare.

Beroende på din kompetens kan tjänsten kombineras med andra arbetsuppgifter.
Du ingår i ett arbetslag bestående av chef, ekonom, kommunikatör, vaktmästare och IT-ansvarig.

KVALIFIKATIONER
I arbetet krävs stor administrativ förmåga och det krävs att du är noggrann och kvalitetsmedveten.

-All registrering och rapportering sker digitalt och du är väl förtrogen med datorn som arbetsredskap. Birka använder Office365 samt Schoolsoft för skoladministration och arbetet kräver goda kunskaper i program som till exempel Excel och Word.
-Du är duktig på att formulera dig i såväl tal som skrift.
-Som en viktig kugge i skolans serviceorganisation är du hjälpsam, flexibel och serviceminded.
-adekvat utbildning
-erfarenhet av administrativ arbete och arbete inom utbildning är meriterande.

ÖVRIGT
Vi ser fram emot att få din ansökan!
Vi kommer att hantera ansökningarna och genomföra intervjuer löpande.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Läs mer om förvaltningsområde Regional utveckling https://www.regionjh.se/regionalutveckling Visa mindre

Administratör till reception

-Ett jobb i socialtjänstens hjärta Vill du arbeta i en verksamhet som är föränderlig där du ger stöd till kollegor samt service till kommunens medborgare? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Individ- och familjeomsorgen, IFO, söker vi nu en administratör som vill arbeta administrativt och bemöta kommunens medborgare i vår reception. Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserade i fyra enheter; Barn och Familjeenheten, Vuxen... Visa mer
-Ett jobb i socialtjänstens hjärta
Vill du arbeta i en verksamhet som är föränderlig där du ger stöd till kollegor samt service till kommunens medborgare? Då ska du läsa vidare och söka jobbet!
Till Individ- och familjeomsorgen, IFO, söker vi nu en administratör som vill arbeta administrativt och bemöta kommunens medborgare i vår reception.
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserade i fyra enheter; Barn och Familjeenheten, Vuxenenheten, Öppna enheten och reception samt enheten för arbete och integration.
En dag som administratör
Arbetet i receptionen innebär att du är verksamhetens ansikte utåt, en första kontakt för våra medborgare till Socialtjänsten. Detta ställer höga krav på god förmåga att bemöta människor i olika situationer och att vara behjälplig för medborgarna att lotsas rätt. Du kommer att bemanna telefon och samtidigt ta emot fysiska besök vilket i perioder kan innebära ett högt arbetstempo.
Som administratör hos oss arbetar du tillsammans med en kollega med att bemanna receptionen i kombination med administrativa arbetsuppgifter. Arbetet innebär att du ansvarar för IFO:s arkiv och gallring, momsrapportering samt med fakturahantering och löner till resurser. Där ingår även att upprätta, uppdatera och hantera avtal för resurser i nära samarbeta med handläggare och i enlighet med föreskrifter från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) och Socialstyrelsen.
Diarieföring av handlingar samt hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan ingår i arbetsuppgifterna.
Du kommer att arbeta med att ta fram statistik från vårt verksamhetssystem Viva samt rapportera denna till annan myndighet. Arbetet innebär även att vara en del av ett utvecklingsarbete inom digitalisering för socialtjänsten.
Arbetsplatsen är fysiskt placerad i kommunhuset i direkt anslutning till myndighetsenheterna inom IFO, vilka kommer att bli dina närmaste samarbetspartners.
Din kompetens
Du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
Flerårig erfarenhet från arbete med administration och reception.
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget, behöver du ha uppnått en personlig mognad, ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete och kunna möta individer i utsatta situationer och i kris. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken.
Du har stor förmåga att både arbeta självständigt och i grupp, tar stort ansvar och egna initiativ, har god samarbetsförmåga samt engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsområdet.
Du har goda kunskaper i Office paketet främst Excel och har vana av fakturahantering och löneadministration.
Meriterande
Vi ser gärna att du har kunskaper om socialtjänstens uppdrag.
Du har erfarenhet av att hantera inkomna handlingar, arbeta med att ta fram statistik i verksamhetssystemet Viva.
Du har kunskap om arbete i arkiv och gallring samt är väl förtrogen med dokumenthantering.
Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder:
En liten personalgrupp med ett nära samarbete.
Fortlöpande utbildningar i det som behövs för utförandet av uppdraget
Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamheten och dina behov
Friskvård på arbetstid
Möjlighet till semesterväxling.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum är 2021-11-21.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Socialadministratör till IFO

Ansök    Feb 25    Krokoms kommun    Administrativ assistent
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är från och med 2021-01-01 organiserad i fyra enheter; myndighetsenheterna Barn- och Familj, Försörjningsstöd, Öppna enheten och R... Visa mer
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är från och med 2021-01-01 organiserad i fyra enheter; myndighetsenheterna Barn- och Familj, Försörjningsstöd, Öppna enheten och Reception, samt Arbete och integration.
Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-17 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd.
Myndighetsenheten söker nu en socialadministratör med placering på enheten Barn- och familj.
Arbetsuppgifter
Som socialadministratör i vår enhet arbetar du med administrativa uppgifter inom Socialtjänsten. Du bistår socialsekreterare i deras dagliga arbete och i utredningsarbetet med bland annat dokumentation, arkivering, telefonkontakt, resebokningar och till viss del klientmöten. Som socialadministratör ska du också självständigt utföra administrativa handläggningsuppgifter exempelvis gällande kontaktpersoner och kontaktfamiljer samt att upprätta och följa upp olika avtal.
Du arbetar nära din närmsta beslutsfattande chef, 1:e socialsekreterare och de socialsekreterare som arbetar inom enheten. Arbetet innebär ett stort mått av samverkan med både interna och externa samverkanspartners.
Kvalifikationer
Praktiska och teoretiska kunskaper inom en offentlig förvaltning inriktad mot socialt arbete. Kunskaper inom socialtjänstlagen och besitta förmågan att kunna kommunicera och bemöta klienter på ett professionellt sätt.
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning. Kunskaper och färdigheter inom det sociala arbetets villkor, samt att du delar vår värdegrund och människosyn.
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget behöver du ha uppnått en personlig mognad, samt ha ett intresse för att arbeta med barn och dess familjer specifikt utifrån myndighetsutövning.
Du ska ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete, samt kunna analysera, sammanfatta och dra slutsatser. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort för personbil är ett krav.
Vi erbjuder:
En liten personalgrupp med nära till kollegor och chef.
Fortlöpande utbildningar i det som behövs för utförandet av uppdraget.
Friskvård på arbetstid.
Möjlighet till semesterväxling.
Lagom storlek på kommun, inte för stor, inte för liten.

Upplysningar
Visstidsanställning på heltid tom 2021-12-31 med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista ansökningsdatum är 2021-03-22.
Intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde efter överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Administratör till Stöd och Service

Ansök    Mar 19    Krokoms kommun    Administrativ assistent
-Ett jobb med plats för växtkraft Nu söker Stöd och Service i Krokoms kommun en administrativ fixare som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, passar det in på dig? Välkommen med din ansökan! Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om u... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Nu söker Stöd och Service i Krokoms kommun en administrativ fixare som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, passar det in på dig? Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Socialförvaltningens Stöd och Service (SoS) arbetar med kommuninvånare som har behov av extra stöd. Inom verksamheten verkställs insatser enligt lagen om stöd och service, LSS, samt boendestöd enligt SoL. Stöd och service har ansvar för grupp-/servicebostäder, daglig verksamhet, korttidsboende för barn samt personlig assistans m.m.
Arbetsuppgifter
Som administratör i vår enhet kommer du att fungera som en administrativ fixare för chefer, och i viss mån arbetsgrupper. Du bistår våra enhetschefer i deras dagliga arbete med att tillgodose verksamhetens behov av bemanning vid korttidsfrånvaro, dvs. ta emot sjukanmälningar och göra beställningar via Bemanningspoolen samt sköta all administration och kommunikation som det för med sig.
Du kommer att arbeta med olika delar av schemaadministration för såväl personal som våra brukares insatser. Det innebär i praktiken arbete i Heroma och, på sikt, troligtvis även i TES. Dessutom kommer du hantera en hel del tidrapporter och upprättande av anställningsavtal kopplat till delar av våra insatser. I vårt team finns redan en administratör som kommer att vara en självklar samarbetspartner. Då vederbörande har för avsikt att trappa ner i arbetstid inom kort så är planen att även flytta över en del hens sysslor, till den här tjänsten. Det kan komma att röra sig om kontering i vårt ekonomisystem.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning.
Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Erfarenhet från våra system såsom Heroma, Viva och TES är meriterande liksom kunskaper och erfarenhet från LSSs verksamhetsområde
Att du delar vår värdegrund och människosyn är en förutsättning.
Du ska ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete, samt kunna analysera, sammanfatta och dra slutsatser. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort för personbil är ett krav.
Vi erbjuder:
-En liten personalgrupp med nära till kollegor och chef.
-En verksamhet som befinner sig i en intressant utvecklingsfas.
-Möjlighet till semesterväxling.
-Lagom storlek på kommun, inte för stor, inte för liten.
Övrigt
Placeringsort, Centrala Krokom.
Tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning på heltid. I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum är 2021-04-04.
Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre