Lediga jobb Experis AB i Krokom

Se alla lediga jobb från Experis AB i Krokom. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Krokom som finns inom det yrket.

Nord-Lock i Nälden rekryterar Master Scheduler /Huvudplanerare

Om företaget Nord-Lock Group är världsledande inom lösningar för säkra skruvförband. Med innovativa produkter och bred expertis har Nord-Lock Group bidragit med tillförlitliga och effektiva lösningar åt kunder inom alla större industrier sedan 1982. I portföljen ingår Nord-Lock killåsningsbrickor, Expander ledaxlar, Superbolt mekaniska spännelement och Boltight hydraliska sträckverktyg. Med kontor i över 30 länder och en export på över 90 procent av tillv... Visa mer
Om företaget
Nord-Lock Group är världsledande inom lösningar för säkra skruvförband. Med innovativa produkter och bred expertis har Nord-Lock Group bidragit med tillförlitliga och effektiva lösningar åt kunder inom alla större industrier sedan 1982. I portföljen ingår Nord-Lock killåsningsbrickor, Expander ledaxlar, Superbolt mekaniska spännelement och Boltight hydraliska sträckverktyg. Med kontor i över 30 länder och en export på över 90 procent av tillverkningen erbjuder vi lokal kompetens och arbetar nära kunderna för applikationer där säkerhet är av största vikt. Vårt uppdrag är att skydda människoliv och kundernas investeringar. Nord-Lock Group ägs av Investment AB Latour och har över 700 anställda.
Vår produktionsenhet i Jämtland är belägen i Halabacken i Mattmar, mellan Östersund och Åre. Här arbetar ca 200 medarbetare i olika roller och funktioner. Förutom produktion finns här även produktutveckling, inköp, logistik och kundsupport. Nord-Lock producerar lokalt och agerar globalt!


Vill du arbeta med att skapa de bästa förutsättningar för att leverera rätt produkter i rätt tid? Vill du ha en central roll där du får verka mellan olika kontaktytor och vara länken mellan sälj och produktion? Vi söker nu dig, en driven och analytisk Master Scheduler som vill leda och utveckla våra planeringsprocesser! Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till vårt välmående och expansiva företag!



Om tjänsten
Som huvudplanerare på Nord-Lock ansvarar du för bolagets huvudplan och du blir en viktig kugge i utvecklandet av den nya Supply Chain-organisationen som nyligen etablerats. Du har det övergripande ansvaret för företagets planering och jobbar tillsammans med företagets produktionsplanerare. I rollen har du ett nära samarbete med ledning, produktion, inköp, produktionsplanerare och engineering.

I rollen ingår att:

* Ansvara för huvudplan med fokus på att balansera säljvolymer i form av prognoser med tillgänglig produktionskapacitet.
* Göra självständiga analyser och ta fram mätetal/följer upp i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för att vi ska kunna leverera rätt produkter i rätt tid till våra kunder.
* Samordna och planera in- och utfasning av produkter samt delta i nyutvecklingsprojekt.
* Utveckla och implementera övergripande planeringsstrategier och system.

Andra förekommande arbetsuppgifter är parametersättning av komponenter och produkter, framtagande av statistik samt stödja övriga planerare vid frånvaro eller hög belastning då vi jobbar tillsammans som ett team.

För att lyckas och trivas i denna roll ser vi gärna att du är analytisk och har en passion för problemlösning. Du bör ha ett intresse för dataanalys och Power BI, då det finns möjligheter att utveckla både vilken data vi analyserar och hur vi presenterar dem. Vi ser också gärna att du som person är en kommunikativ, öppen och är en driven person som trivs med, och har vana av, att ansvara för planering av en verksamhet. Du kommer att ha många dagliga interna kontaktytor, vilket kräver tydlig kommunikation. När saker inte går som planerat är det viktigt att du är lyhörd och kan anpassa dig till ny information som påverkar produktionsplaneringen. Du är proaktiv och motiveras av att ständigt bidra till utveckling och förbättring.

Vi söker dig som har:

* Relevant utbildning med inriktning ex ingenjör, supply chain, logistik, ekonomi
* Minst fem års erfarenhet inom huvudplanering i tillverkande industri
* Utmärkta organisatoriska och analytiska färdigheter
* Vana av att leda och utveckla förändringsarbete
* Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Ett strukturerat, lösningsorienterat arbetssätt och är noggrann, med öga för detaljer
* God systemvana

Vi erbjuder dig
I rollen erbjuder vi ett spännande arbete där du förväntas att ta nästa steg i utvecklingen av planeringsfunktionen hos oss. Nord-Lock är ett företag med positiv utveckling, vi jobbar i moderna lokaler där säkerhet och arbetsmiljö står högt på priolistan.

Via vårt kollektivavtal får du del av försäkringar, arbetstidsförkortning mm. Vi har även friskvårdsbidrag och anordnar trevliga personalaktiviteter med jämna mellanrum. Vi strävar efter mångfald - vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet, trivsel och goda resultat. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med en bredd av kompetenser, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling i ditt dagliga arbete.

Vi hoppas att detta känns intressant för dig!

Ansökan och kontakt
Du ansöker via jeffersonwell.se, där du laddar upp CV och personligt brev som pdf:er. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mail: [email protected] eller på 070 - 377 20 63.

Vi intervjuar löpande så sök gärna redan idag!
Sista ansökningsdag är: 15 oktober

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Nord-Lock rekryterar Master Scheduler/Huvudplanerare

Om företaget Nord-Lock Group är världsledande inom lösningar för säkra skruvförband. Med innovativa produkter och bred expertis har Nord-Lock Group bidragit med tillförlitliga och effektiva lösningar åt kunder inom alla större industrier sedan 1982. I portföljen ingår Nord-Lock killåsningsbrickor, Expander ledaxlar, Superbolt mekaniska spännelement och Boltight hydraliska sträckverktyg. Med kontor i över 30 länder och en export på över 90 procent av tillv... Visa mer
Om företaget
Nord-Lock Group är världsledande inom lösningar för säkra skruvförband. Med innovativa produkter och bred expertis har Nord-Lock Group bidragit med tillförlitliga och effektiva lösningar åt kunder inom alla större industrier sedan 1982. I portföljen ingår Nord-Lock killåsningsbrickor, Expander ledaxlar, Superbolt mekaniska spännelement och Boltight hydraliska sträckverktyg. Med kontor i över 30 länder och en export på över 90 procent av tillverkningen erbjuder vi lokal kompetens och arbetar nära kunderna för applikationer där säkerhet är av största vikt. Vårt uppdrag är att skydda människoliv och kundernas investeringar. Nord-Lock Group ägs av Investment AB Latour och har över 700 anställda.
Vår produktionsenhet i Jämtland är belägen i Halabacken i Mattmar, mellan Östersund och Åre. Här arbetar ca 200 medarbetare i olika roller och funktioner. Förutom produktion finns här även produktutveckling, inköp, logistik och kundsupport. Nord-Lock producerar lokalt och agerar globalt!


Vill du arbeta med att skapa de bästa förutsättningar för att leverera rätt produkter i rätt tid? Vill du ha en central roll där du får verka mellan olika kontaktytor och vara länken mellan sälj och produktion? Vi söker nu dig, en driven och analytisk Master Scheduler som vill leda och utveckla våra planeringsprocesser! Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till vårt välmående och expansiva företag!



Om tjänsten
Som huvudplanerare på Nord-Lock ansvarar du för bolagets huvudplan och du blir en viktig kugge i utvecklandet av den nya Supply Chain-organisationen som nyligen etablerats. Du har det övergripande ansvaret för företagets planering och jobbar tillsammans med företagets produktionsplanerare. I rollen har du ett nära samarbete med ledning, produktion, inköp, produktionsplanerare och engineering.

I rollen ingår att:

* Ansvara för huvudplan med fokus på att balansera säljvolymer i form av prognoser med tillgänglig produktionskapacitet.
* Göra självständiga analyser och ta fram mätetal/följer upp i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för att vi ska kunna leverera rätt produkter i rätt tid till våra kunder.
* Samordna och planera in- och utfasning av produkter samt delta i nyutvecklingsprojekt.
* Utveckla och implementera övergripande planeringsstrategier och system.

Andra förekommande arbetsuppgifter är parametersättning av komponenter och produkter, framtagande av statistik samt stödja övriga planerare vid frånvaro eller hög belastning då vi jobbar tillsammans som ett team.

För att lyckas och trivas i denna roll ser vi gärna att du är analytisk och har en passion för problemlösning. Du bör ha ett intresse för dataanalys och Power BI, då det finns möjligheter att utveckla både vilken data vi analyserar och hur vi presenterar dem. Vi ser också gärna att du som person är en kommunikativ, öppen och är en driven person som trivs med, och har vana av, att ansvara för planering av en verksamhet. Du kommer att ha många dagliga interna kontaktytor, vilket kräver tydlig kommunikation. När saker inte går som planerat är det viktigt att du är lyhörd och kan anpassa dig till ny information som påverkar produktionsplaneringen. Du är proaktiv och motiveras av att ständigt bidra till utveckling och förbättring.

Vi söker dig som har:

* Relevant utbildning med inriktning ex ingenjör, supply chain, logistik, ekonomi
* Minst fem års erfarenhet inom huvudplanering i tillverkande industri
* Utmärkta organisatoriska och analytiska färdigheter
* Vana av att leda och utveckla förändringsarbete
* Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Ett strukturerat, lösningsorienterat arbetssätt och är noggrann, med öga för detaljer
* God systemvana

Vi erbjuder dig
I rollen erbjuder vi ett spännande arbete där du förväntas att ta nästa steg i utvecklingen av planeringsfunktionen hos oss. Nord-Lock är ett företag med positiv utveckling, vi jobbar i moderna lokaler där säkerhet och arbetsmiljö står högt på priolistan.

Via vårt kollektivavtal får du del av försäkringar, arbetstidsförkortning mm. Vi har även friskvårdsbidrag och anordnar trevliga personalaktiviteter med jämna mellanrum. Vi strävar efter mångfald - vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet, trivsel och goda resultat. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med en bredd av kompetenser, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling i ditt dagliga arbete.

Vi hoppas att detta känns intressant för dig!

Ansökan och kontakt
Du ansöker via jeffersonwell.se, där du laddar upp CV och personligt brev som pdf:er. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mail: [email protected] eller på 070 - 377 20 63.

Vi intervjuar löpande så sök gärna redan idag!
Sista ansökningsdag är: 29 september

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Hallströmsgruppen i Nälden rekryterar Maskinkonstruktör

Hallströms Verkstäder är ett familjeägt bolag grundat 1914, vars huvudsakliga inriktning är tillverkning av kanalsystem i tunnplåt för ventilation. Vi samarbetar tätt tillsammans med våra dotterbolag, Näldens Värmeindustri i Nälden och Nordsamverk Hallströms i Östersund. Vi värnar om det lokala och har bland annat ett stort engagemang inom föreningslivet. Vi förstärker nu vår grupp av konstruktörer genom att rekrytera ytterligare en medarbetare. Här är... Visa mer
Hallströms Verkstäder är ett familjeägt bolag grundat 1914, vars huvudsakliga inriktning är tillverkning av kanalsystem i tunnplåt för ventilation. Vi samarbetar tätt tillsammans med våra dotterbolag, Näldens Värmeindustri i Nälden och Nordsamverk Hallströms i Östersund. Vi värnar om det lokala och har bland annat ett stort engagemang inom föreningslivet.


Vi förstärker nu vår grupp av konstruktörer genom att rekrytera ytterligare en medarbetare. Här är rollen för dig som vill ha stora utvecklingsmöjligheter och vill arbeta i ett välmående och expansivt familjeföretag med rötterna i Jämtlands län. Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till vårt team.



Arbetsuppgifter
I din roll som konstruktör är du underställd ansvarig för Konstruktion och ingår i ett team med fyra medarbetare. Du kommer arbeta med uppdrag åt de tre bolagen Hallströms Verkstäder, Näldens Värmeindustri och Nordsamverk. Vi förädlar och utvecklar nya produkter i tunnplåt. Placeringsort är Nälden, resor till övriga bolag inom koncernen förekommer.

Stor del av tiden ägnar du åt göra konstruktioner på beställning från verksamheten, som hanterar både serietillverkning och individuellt anpassade produkter. Uppdragen är upplagda i projektform, och vi sätter stort värde på leveransprecision, vilket gör att du har tydliga deadlines för ditt arbete. Du arbetar med/är delaktig i samtliga moment från konstruktion, beredning, programmering, framtagande av prototyp och testkörning till färdig produkt.

Du kommer att ha mycket samarbete med marknads-/kvalitets- och produktionsavdelningen, genom löpande avstämningar och hantering av eventuella avvikelser. Du kommer att ha ett flexibelt jobb med många intressanta utmaningar i processerna. Vi arbetar med mycket korta beslutsvägar och ledtider - från idé till färdig produkt. Idag arbetar vi i Inventor som CAD-program.

Vem är du?
Vi söker dig som någon form av högskole- alternativt eftergymnasial utbildning med inriktning maskinteknik/konstruktion. Du har några års erfarenhet av arbete i något 3D-CAD-system och är van att använda Office 365 i det dagliga arbetet. Vi ser gärna att du haft rollen som ingenjör eller haft liknade arbetsuppgifter. Du behöver B-körkort i tjänsten.

Meriterande är erfarenheter är utbildning inom projektledning och kvalitet/ständiga förbättringar.

Som person är du flexibel och trygg med att skifta arbetsuppgifter då behov uppstår, samarbetsvillig och uppskattar att arbeta på ett strukturerat sätt. Vi ser gärna att du har god förmåga att ta egna initiativ och kan förmedla dina egna idéer till övriga.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller [email protected]

Vi läser ansökningar löpande så sök gärna redan idag.

Sista ansökningsdag: 31 oktober

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Administrativ säljsupport Hallströmsgruppen

Ansök    Aug 16    Experis AB    Försäljningsassistent
Hallströms Verkstäder är ett familjeägt bolag grundat 1914, vars huvudsakliga inriktning är tillverkning av kanalsystem i tunnplåt för ventilation. Vi samarbetar tätt tillsammans med våra dotterbolag, Näldens Värmeindustri i Nälden och Nordsamverk Hallströms i Östersund. Vi värnar om det lokala och har bl a ett stort engagemang inom föreningslivet. Vi förstärker nu vår sälj- och marknadsenhet genom att rekrytera en ny medarbetare. Här är rollen för dig... Visa mer
Hallströms Verkstäder är ett familjeägt bolag grundat 1914, vars huvudsakliga inriktning är tillverkning av kanalsystem i tunnplåt för ventilation. Vi samarbetar tätt tillsammans med våra dotterbolag, Näldens Värmeindustri i Nälden och Nordsamverk Hallströms i Östersund. Vi värnar om det lokala och har bl a ett stort engagemang inom föreningslivet.


Vi förstärker nu vår sälj- och marknadsenhet genom att rekrytera en ny medarbetare. Här är rollen för dig som vill ha stora utvecklingsmöjligheter och vill arbeta i ett välmående familjeföretag med rötterna i Jämtlands län. Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till vårt team.



Arbetsuppgifter
I din roll som administrativ säljsupport är du närmast underställd sälj- och marknadsansvarig och kommer att vara en support och "back up" till den tjänsten. I teamet ingår tio personer. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att följa upp och analysera de delar som ingår i processen kring försäljningen, ha koll på prisstrukturer, statistik och olika nyckeltal. Du kommer också ha kontakt med produktionsenheterna, i de delar som är kopplat mot säljprocessen, och mot återförsäljarledet i Sverige, Norge, Island och Finland. Du kommer till stor del att arbeta i vårt affärssystem Monitor och i Excel.

Då tjänsten är ny kan vi delvis forma den utifrån dina kunskaper och erfarenheter. Tjänsten är på 100%, arbete dagtid med placering i Nälden/Ås med goda kommunikationer från bl a Östersund.

Vem är du?
Vi söker dig som någon form av eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, sälj eller marknad, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några årserfarenhet inom något/några av nämnda områden och vana av att arbeta i affärssystem. Meriterande är erfarenheter från Monitor. Dina digitala kunskaper är goda och du har vana av att arbeta i Excel. Vi ser med fördel på dina erfarenheter av analys- och förbättringsarbete och vi uppskattar att du kommer med egna förslag kring exempelvis utveckling av rutiner och processer.

Som person har du stort intresse av att utvecklas i din roll och uppskattar att arbeta med uppgifter som rör sälj/marknad och ekonomi. Du är strukturerad, noggrann och prestigelös. För dig är det självklart att stötta kollegor och att samarbeta för att nå bästa resultat. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller [email protected]

Vi läser ansökningar löpande så sök redan idag.

Sista ansökningsdag: 5 september

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Wången AB i Jämtland rekryterar VD

Verksamheten Wången är travsportens riksanläggning, nationellt kompetenscentrum för islandshästsport samt nationellt brukshästcentrum. Platsen är fylld av historia med hästen i fokus och idag drivs ett framåtriktat utbildnings- och utvecklingscentrum på den moderna anläggningen. Här utbildas morgondagens professionella inom hästsport, ledare, tränare och specialister. På Wången finns olika skol - och utbildningsformer samlade: Gymnasium genom Jämtlands gy... Visa mer
Verksamheten
Wången är travsportens riksanläggning, nationellt kompetenscentrum för islandshästsport samt nationellt brukshästcentrum. Platsen är fylld av historia med hästen i fokus och idag drivs ett framåtriktat utbildnings- och utvecklingscentrum på den moderna anläggningen. Här utbildas morgondagens professionella inom hästsport, ledare, tränare och specialister. På Wången finns olika skol - och utbildningsformer samlade: Gymnasium genom Jämtlands gymnasieförbund, folkhögskola genom Hästsportens folkhögskola, universitet genom Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU), yrkeshögskoleutbildningar samt även egna kurser och läger. Wärdshusets verksamhet, inklusive boendemöjligheter, kompletterar Wångens övriga verksamhet på ett utmärkt sätt och ger stora möjligheter vad gäller evenemang av olika slag. Arbetet med forskning och utveckling (FoU) är en viktig del av Wångens verksamhet, i syfte att göra forskningsarbetet- och dess resultat tillgängligt och till nytta för alla aktiva inom hästnäringen.


Är du intresserad av en strategisk och utvecklande roll på en av Sveriges tre riksanläggningar - Wången, i hjärtat av Jämtland? Om du drivs av att engagera medarbetare, skapa starka team, bygga relationer och tillväxt, då är det kanske dig vi vill hälsa välkommen till vårt kompetenta team!



Arbetsuppgifter
Som VD för Wången har du en mångfacetterad roll som sträcker sig över flera viktiga områden och verksamhetsinriktningar, med frågor som rör både strategisk, taktisk och operativ nivå. Vår verksamhet präglas av omväxlande dagar och en dynamisk arbetsmiljö. Ditt ansvar omfattar ledning och uppföljning av verksamhetens samtliga områden inom formella ramar och mot av styrelsen uppsatta mål. Detta inkluderar bland annat resultat och ekonomi, personal, arbetsmiljö, anläggningens nyttjande, interna processer samt intäktsskapande utveckling.

Med en organisation på femtiotalet anställda är det avgörande att du leder, följer upp och analyserar arbetet i enlighet med strategier, verksamhetsmål och ägardirektiv. Dessutom kommer du att, i nära samarbete med våra medarbetare, vara mycket engagerad i att utveckla företagskulturen med fokus på en stark värdegrund. Du ser fram emot att leda denna spännande, men också komplexa organisation, där du har möjlighet att utveckla både verksamheten och våra medarbetare.

En annan viktig uppgift är att bygga och underhålla nätverk samt att strategiskt samarbeta med olika intressenter och huvudmän på lokal, regional, nationell och internationell nivå. Målet är att fortsätta utveckla Wången som en ledande aktör inom svensk hästnäring och att säkerställa ekonomisk tillväxt.

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk examen, med inriktning som är relevant för rollen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, eller förståelse för, utbildningsverksamhet med fokus på centrala villkor i lärandemiljöer. Vidare uppskattas också att du har erfarenhet av, eller förståelse för, verksamheter i de gröna näringarna och intresse för djur, miljö och hållbarhet.

Du skall ha gedigen erfarenhet och bevisat goda ledaregenskaper från befattningar på strategisk nivå; vd, verksamhetschef eller motsvarande. Vidare har du vana av att leda specialister i en affärsdriven verksamhet, gärna i kombination med idéburen verksamhet. Vi ser positivt på dina erfarenheter av systematiskt utvecklings- och förbättringsarbete, som innefattar både kvantitativ och kvalitativ utveckling.

Du har ett modernt kommunikativt och tydligt ledarskap. Vi förväntar oss att du är lyhörd, engagerad, modig och drivs av att utveckla och förbättra. Du uppskattar samarbete och har en stor vilja att interagera, coacha och utveckla samt att få medarbetarna att växa i sina respektive roller. Du förstår vikten av att vara en förebild och känner dig trygg i frågor kring integritet och tillgänglighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning på heltid, med placering på Wången.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist, på 070 - 377 20 63 alt mail: [email protected]

Vi intervjuar löpande så sök gärna tjänsten redan idag!

Sista ansökningsdag: 1 maj - 24

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Krokoms kommun, förvaltningschef, barn- och utbildning

Ansök    Feb 14    Experis AB    Skolchef
Vi gör plats för växtkraft Här har du chansen att göra skillnad på riktigt. Vårt arbete ska genom­syras av vår värdegrund: Välkomnande - här är alla välkomna! Modig - vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut. Nära - vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för, i första rummet. Pålitlig - vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart. Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livsk... Visa mer
Vi gör plats för växtkraft

Här har du chansen att göra skillnad på riktigt.
Vårt arbete ska genom­syras av vår värdegrund:

Välkomnande - här är alla välkomna!
Modig - vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
Nära - vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för, i första rummet.
Pålitlig - vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Nu erbjuder vi ett viktigt och spännande arbete i en kommun som är tillräckligt stor för eget driv och tillräckligt liten för nära relationer. Vi söker dig som vill leda och utveckla barn- och utbildningsförvaltningens verksamheter, som förvaltningschef tillika skolchef. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Barn- och ut­bildnings­förvaltningen

Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 18 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, grundsärskola, fritidshem och förskola samt kost och lokalvård. Den pedagogiska verksamheten är organiserad i fem geografiska skolområden vilka utgörs av förskola, grundskola, grundsärskola och fritidshem. I kommunen finns en central barn- och elevhälsa där även studie- och yrkesvägledning ingår. Förvaltningen ansvarar även för kulturskola, bibliotek, kost och lokalvård. Inom förvaltningen pågår spännande utvecklingsarbeten som t.ex. PEPP-skola, "PAX i skolan" vilket ger positiva effekter för såväl barn och ungdomar som medarbetare. Förvaltningen värnar om att bidra till och stärka goda resultat i skolan. Läs mer här. Full fart på skapandet i skolan - Krokoms kommun

Rollen och uppdraget

Du är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp. Du har sex direktrapporterande chefer från de olika verksamheterna, samt fem personer i förvaltningens stab som dina närmaste medarbetare. Förvaltningen styrs av barn- och utbildningsnämnden, där du har ett nära samarbete med nämndens ordförande och ingår i nämndens presidium. Du leder förvaltningen och har verksamhets-, resultats-, personal- och arbetsmiljöansvar. En stor del av arbetet handlar om samverkan, både internt i organisationen och med externa parter som till exempel övriga kommuner i länet samt Region Jämtland Härjedalen.

Grunden kring kommunens ledarsyn är "Det goda ledarskapet" som är en beskrivning av vad som förväntas av kommunens chefer, där vi tydliggör att våra chefer ska vara medborgar- utvecklings- och relationsorienterade.

Utvecklas med glädje

Här har du stora möjligheter att utvecklas och växa med glädje. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som du som chef automatiskt blir en del av. Här kommer en hälsning från din blivande chef Jonas Törngren:

"Med mig som chef får du frihet under ansvar. Du har alla möjligheter att ta ansvar för och påverka både din egen och förvaltningens utveckling och tillsammans med mig och kollegorna i ledningsgruppen bidra till att förbättra kommunen varje dag. Våga för att vinna är ett motto jag försöker leva efter. Aldrig tänka syndabock, bara tänka förbättring och vägval. Välkommen hit!"

Din kompetens och dina kvalifikationer

Vi söker dig som är strategisk, kommunikativ och som drivs av att skapa möjligheter till förbättring. Du är relationsskapande och har förmågan att se till helheten där du lägger stor vikt vid samverkan för förvaltningens, kommunens och våra medborgares bästa. Du har en god förmåga att möjliggöra gott samarbete både inom förvaltningen, med övriga förvaltningar och tillsammans med arbetstagarorganisationer samt den politiska ledningen inom kommunen.

I din ledarroll är du resultat- och utvecklingsinriktad och har en inre trygghet som gör att du vågar utmana. Du har förmågan att tänka nytt och tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap. Du behöver ha flerårig chefs- och ledarerfarenhet, inklusive erfarenhet att leda andra chefer. Du har erfarenhet av att leda strategiskt inriktat arbete inom utbildningsområdet och du innehar en akademisk grundutbildning, motsvarande 180 hp/ 120 p. Du har även goda kunskaper om offentlig sektor och politiskt styrda organisationer.

Anställningen

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, önskvärt inför höstterminens uppstart. Individuell lönesättning. Arbetsplatsen är i kommunhuset i Krokom.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via www.jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Jefferson Wells, tel. 070 - 377 20 63, mail [email protected]

Sista ansökningsdag är: 2022-03-14

Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0640/16100 är:
Vision: Lena Stener Thörnlund
Kommunal: Åsa Wiklund
Sveriges skolledarförbund: Annika Widén
Lärarförbundet: Helena Åsemar
Lärarnas riksförbund: Tomas Eriksson

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

IT-tekniker till IT-enheten på Krokoms kommun

Ansök    Aug 4    Experis AB    IT-tekniker/Datatekniker
Värdegrund och växtkraft Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord * Välkomnande - Här är alla välkomna! * Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut. * Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet. * Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart. Vi gör plats för din växtkraft! I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten... Visa mer
Värdegrund och växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord

* Välkomnande - Här är alla välkomna!
* Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
* Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
* Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft - för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-tekniker till IT-enhetens infrastrukturteam som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-infrastruktur. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Om tjänsten
IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö, telefoni och bredband. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 12 medarbetare i rollerna IT-tekniker, IT-samordnare och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.

Som IT-tekniker i infrastrukturteamet är du en nyckelperson i arbetet med drift, underhåll och utveckling av kommunens IT-infrastruktur inom datacenter, nätverk, servers, system och infrastrukturtjänster. Tillsammans med IT-enhetens medarbetare bidrar du i en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett verksamhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.

Att arbeta som IT-tekniker hos oss
Du agerar som konsult, specialist och problemlösare och levererar ett professionellt och serviceinriktat arbete vid införande, utveckling, förvaltning och användning av IT-infrastruktur, system och tjänster. Du gör det genom dialog och samverkan med kollegor, representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.

Du kommer att driva, leda och kvalitetssäkra olika projekt inom införande och utveckling av IT-infrastruktur, system och tjänster. Du kommer att ansvara för förvaltning av ett eller flera objekt inom IT-infrastrukturen. Du kommer att installera, konfigurera och dokumentera, ge information och rådgivning, administrera och övervaka, inventera, planera, ta fram beslutsunderlag och beställa.

Din kompetens
Du har en flerårig arbetslivserfarenhet inom IT-driftområdet. Troligen har du en IT-teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, en bred IT-kompetens kombinerat med en specialistkompetens eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i uppdraget är du drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm att prata med och inför olika grupper.

Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom flera av följande områden:

* Microsoft Windows server 2016 och senare
* Microsoft Active Directory och GPO
* Microsofts molntjänster, Microsoft 365/Office 365 och Azure
* Nätverksteknik i trådbundna och trådlösa nät med installation av switchar och accesspunkter.
* VMware virtualiserade servermiljöer
* HPE servermiljöer

Det är också meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:

* Microsoft SCCM, WSUS, Server
* Federation, certifikat och SSO
* IT-säkerhet, behörighet och åtkomstkontroll, IDM, IAM
* HPE/Aruba switchar, accesspunkter, AirWave och ClearPass
* DNS, brandväggar och övervakning
* VPN och fjärråtkomstlösningar
* Powershell och liknande skriptverktyg
* Paketering och distribution av programvara
* Micro Focus (f.d. Novell)
* Linux
* Change Management

Du arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus. Du ser helheten, har lätt för att prioritera samtidigt som du är flexibel och levererar i tid.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för andra.

B-körkort är ett krav.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp ditt svenska CV och personliga brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rosmari Hagström på 073-028 70 40 alternativt via [email protected]

Sista ansökningsdag är: 5 september
Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Krokoms kommun, förvaltningschef, barn- och utbildning

Ansök    Mar 7    Experis AB    Förvaltningschef, kommun
Vi gör plats för växtkraft Här har du chansen att göra skillnad på riktigt. Vårt arbete ska genom­syras av vår värdegrund: Välkomnande - här är alla välkomna! Modig - vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut. Nära - vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för, i första rummet. Pålitlig - vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart. Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livsk... Visa mer
Vi gör plats för växtkraft

Här har du chansen att göra skillnad på riktigt.
Vårt arbete ska genom­syras av vår värdegrund:

Välkomnande - här är alla välkomna!
Modig - vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
Nära - vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för, i första rummet.
Pålitlig - vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Nu erbjuder vi ett viktigt och spännande arbete i en kommun som är tillräckligt stor för eget driv och tillräckligt liten för nära relationer. Vi söker dig som vill leda och utveckla barn- och utbildningsförvaltningens verksamheter, som förvaltningschef tillika skolchef. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Barn- och ut­bildnings­förvaltningen

Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 18 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, grundsärskola, fritidshem och förskola samt kost och lokalvård. Den pedagogiska verksamheten är organiserad i fem geografiska skolområden vilka utgörs av förskola, grundskola, grundsärskola och fritidshem. I kommunen finns en central barn- och elevhälsa där även studie- och yrkesvägledning ingår. Förvaltningen ansvarar även för kulturskola, bibliotek, kost och lokalvård. Inom förvaltningen pågår spännande utvecklingsarbeten, läs mer här:

Förskola och skola - Krokoms kommun

Rollen och uppdraget

Du är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp. Du har sex direktrapporterande chefer från de olika verksamheterna, samt fem personer i förvaltningens stab som dina närmaste medarbetare. Förvaltningen styrs av barn- och utbildningsnämnden, där du har ett nära samarbete med nämndens ordförande och ingår i nämndens presidium. Du leder förvaltningen och har verksamhets-, resultats-, personal- och arbetsmiljöansvar. En stor del av arbetet handlar om samverkan, både internt i organisationen och med externa parter som till exempel övriga kommuner i länet samt Region Jämtland Härjedalen.

Grunden kring kommunens ledarsyn är "Det goda ledarskapet" som är en beskrivning av vad som förväntas av kommunens chefer, där vi tydliggör att våra chefer ska vara medborgar- utvecklings- och relationsorienterade.

Utvecklas med glädje

Här har du stora möjligheter att utvecklas och växa med glädje. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som du som chef automatiskt blir en del av. Här kommer en hälsning från din blivande chef Jonas Törngren:

"Med mig som chef får du frihet under ansvar. Du har alla möjligheter att ta ansvar för och påverka både din egen och förvaltningens utveckling och tillsammans med mig och kollegorna i ledningsgruppen bidra till att förbättra kommunen varje dag. Våga för att vinna är ett motto jag försöker leva efter. Aldrig tänka syndabock, bara tänka förbättring och vägval. Välkommen hit!"

Din kompetens och dina kvalifikationer

Vi söker dig som är strategisk, kommunikativ och som drivs av att skapa möjligheter till förbättring. Du är relationsskapande och har förmågan att se till helheten där du lägger stor vikt vid samverkan för förvaltningens, kommunens och våra medborgares bästa. Du har en god förmåga att möjliggöra gott samarbete både inom förvaltningen, med övriga förvaltningar och tillsammans med arbetstagarorganisationer samt den politiska ledningen inom kommunen.I din ledarroll är du resultat- och utvecklingsinriktad och har en inre trygghet som gör att du vågar utmana. Du har förmågan att tänka nytt och tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap.

Du behöver ha flerårig chefs- och ledarerfarenhet, inklusive erfarenhet att leda andra chefer. Du har erfarenhet av att leda strategiskt inriktat arbete inom utbildningsområdet och du innehar en akademisk grundutbildning, motsvarande 180 hp/ 120 p. Du har även goda kunskaper om offentlig sektor och politiskt styrda organisationer.

Anställningen

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, önskvärt inför höstterminens uppstart. Individuell lönesättning. Arbetsplatsen är i kommunhuset i Krokom.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via www.jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Jefferson Wells, tel. 070 - 377 20 63, mail [email protected]

Sista ansökningsdag är: 2022-03-21

Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0640/16100 är:
Vision: Lena Stener Thörnlund
Kommunal: Åsa Wiklund
Sveriges skolledarförbund: Annika Widén
Lärarförbundet: Helena Åsemar
Lärarnas riksförbund: Tomas Eriksson

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Trangia rekryterar Produktionschef

Ansök    Dec 21    Experis AB    Logistikingenjör
Trangia är ett familjeägt företag i fjärde generationen. Varumärket Trangia har i decennier varit ett av friluftsindustrins starkaste varumärken både i Sverige och internationellt. Det representerar lång erfarenhet, gedigen kompetens och tidlös design. Trangiaköket tillverkas fortfarande i Trångsviken, i samma by där John E. Jonsson startade verksamheten för 90 år sedan. Trångsviken ligger mittemellan Östersund och Åre. Detaljer har moderniserats och funkt... Visa mer
Trangia är ett familjeägt företag i fjärde generationen. Varumärket Trangia har i decennier varit ett av friluftsindustrins starkaste varumärken både i Sverige och internationellt. Det representerar lång erfarenhet, gedigen kompetens och tidlös design. Trangiaköket tillverkas fortfarande i Trångsviken, i samma by där John E. Jonsson startade verksamheten för 90 år sedan. Trångsviken ligger mittemellan Östersund och Åre. Detaljer har moderniserats och funktionen har optimerats över tiden. Men den ursprungliga, geniala konstruktionen är fortfarande nyckeln till dagens framgångsrika Trangiakök. Trangia är i en mycket kraftig tillväxtfas där försäljningen har fördubblats på tre år. 2020 omsätter Trangia omkring 90 miljoner kronor med god lönsamhet där vinsterna återinvesteras i företaget.

Läs mer på trangia.se

Vi utökar nu vår stab genom att tillsätta en produktionschef - någon som vill vara med på den fortsatta tillväxtresan! Tjänsten är ny vilket ger stora möjligheter till påverkan.

Arbetsuppgifter

I din roll som produktionschef är du direkt underställd VD. Du ingår i dennes ledningsgrupp och har personalansvar för medarbetarna i produktionen, vilket bland annat innebär ansvar för daglig styrning. Arbetet innebär också att vara med och utveckla den operativa verksamheten och den befintliga organisationen. Vår strävan är att försätta att utveckla en väl fungerande verksamhet ytterligare. Du kommer att vara delaktig i att sätta nya rutiner och arbetssätt, skapa kvantitativa och kvalitativa mål samt vara ett viktigt bollplank till VD. Arbetsmiljön präglas av innovativt tänkande, en känsla av att våga testa nytt, att det uppskattas och förväntas att medarbetarna kommer med förbättringsförslag.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning med inriktning mot industri/teknik/kvalitet, gärna med inslag av ekonomi. Du har ett antal års arbetserfarenhet inom tillverkande företag, i en arbetsledande roll med formellt personalansvar, gärna med inslag av logistik och förbättringsarbete. Du har arbetat i företag som haft en god tillväxt och utvecklat sin organisation. Meriterade är om du har arbetat i företag med internationell anknytning. Körkort behövs i tjänsten.

Som person är du innovativ, prestigelös och driven. Du uppskattar förbättringar och utveckling.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Jefferson Wells, 070 - 377 20 63 eller via mail [email protected].

Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att inleda intervjufasen innan ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag är den 21 januari 2021.

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Trangia rekryterar Ekonomichef

Ansök    Dec 21    Experis AB    Ekonomichef
Trangia är ett familjeägt företag i fjärde generationen. Varumärket Trangia har i decennier varit ett av friluftsindustrins starkaste varumärken både i Sverige och internationellt. Det representerar lång erfarenhet, gedigen kompetens och tidlös design. Trangiaköket tillverkas fortfarande i Trångsviken, i samma by där John E. Jonsson startade verksamheten för 90 år sedan. Trångsviken ligger mittemellan Östersund och Åre. Detaljer har moderniserats och funkt... Visa mer
Trangia är ett familjeägt företag i fjärde generationen. Varumärket Trangia har i decennier varit ett av friluftsindustrins starkaste varumärken både i Sverige och internationellt. Det representerar lång erfarenhet, gedigen kompetens och tidlös design. Trangiaköket tillverkas fortfarande i Trångsviken, i samma by där John E. Jonsson startade verksamheten för 90 år sedan. Trångsviken ligger mittemellan Östersund och Åre. Detaljer har moderniserats och funktionen har optimerats över tiden. Men den ursprungliga, geniala konstruktionen är fortfarande nyckeln till dagens framgångsrika Trangiakök. Trangia är i en mycket kraftig tillväxtfas där försäljningen har fördubblats på tre år. 2020 omsätter Trangia omkring 90 miljoner kronor med god lönsamhet där vinsterna återinvesteras i företaget.

Läs mer på trangia.se

Då vår medarbetare inom ekonomi går vidare i sin karriär söker vi nu dennes efterträdare - någon som vill vara med på den fortsatta tillväxtresan!

Arbetsuppgifter

Som ekonomichef är du direkt underställd VD och ingår i ledningsgruppen. Du har ansvar för hela ekonomifunktionen med såväl operativt som strategiskt arbete. Du sköter löpande redovisning, skatt, moms, deklarationer - fram till färdigställande av årsbokslut. Du har också en viss controllerfunktion, ex att ta fram olika nyckeltal. Trangia arbetar idag i Monitor. De valutor som förekommer är SEK, euro och dollar. I rollen kommer det att finnas goda utvecklingsmöjligheter, genom att exempelvis vara stödjande i vissa HR-frågor och få en bredare roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning med inriktning redovisning/revision alternativ eftergymnasial utbildning med likande inriktning samt några års erfarenhet av liknade arbete. Meriterande är om du har erfarenhet från tillverkande industri och vilka lagar och regler som styr den typen av verksamhet samt erfarenhet av företag som varit verksam i en internationell miljö. Körkort behövs i tjänsten.

Som person är du van att ha ett helhetsansvar och trivs med det. Du är positiv, ambitiös, prestigelös och utvecklas av att ta dig an nya uppgifter och ett bredare arbetsområde.

Tjänsten är på 100%, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Jefferson Wells, 070 - 377 20 63 eller via mail [email protected]

Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att inleda intervjufasen innan ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag är den 21 januari 2021.

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

IT-tekniker till IT-enheten på Krokoms kommun

Ansök    Apr 19    Experis AB    IT-tekniker/Datatekniker
Värdegrund och växtkraft Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord * Välkomnande - Här är alla välkomna! * Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut. * Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet. * Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart. Vi gör plats för din växtkraft! I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten... Visa mer
Värdegrund och växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord

* Välkomnande - Här är alla välkomna!
* Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
* Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
* Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft - för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-tekniker till IT-enhetens infrastrukturteam som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-infrastruktur. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Om tjänsten
IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö, telefoni och bredband. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 12 medarbetare i rollerna IT-tekniker, IT-samordnare och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.

Som IT-tekniker i infrastrukturteamet är du en nyckelperson i arbetet med drift, underhåll och utveckling av kommunens IT-infrastruktur inom datacenter, nätverk, servers, system och infrastrukturtjänster. Tillsammans med IT-enhetens medarbetare bidrar du i en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett verksamhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.

Att arbeta som IT-tekniker hos oss
Du agerar som konsult, specialist och problemlösare och levererar ett professionellt och serviceinriktat arbete vid införande, utveckling, förvaltning och användning av IT-infrastruktur, system och tjänster. Du gör det genom dialog och samverkan med kollegor, representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.

Du kommer att driva, leda och kvalitetssäkra olika projekt inom införande och utveckling av IT-infrastruktur, system och tjänster. Du kommer att ansvara för förvaltning av ett eller flera objekt inom IT-infrastrukturen. Du kommer att installera, konfigurera och dokumentera, ge information och rådgivning, administrera och övervaka, inventera, planera, ta fram beslutsunderlag och beställa.

Din kompetens
Du har en flerårig arbetslivserfarenhet inom IT-driftområdet. Troligen har du en IT-teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, en bred IT-kompetens kombinerat med en specialistkompetens eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i uppdraget är du drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm att prata med och inför olika grupper.

Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom flera av följande områden:

* Microsoft Windows server 2016 och senare
* Microsoft Active Directory och GPO
* Microsofts molntjänster, Microsoft 365/Office 365 och Azure
* Nätverksteknik i trådbundna och trådlösa nät med installation av switchar och accesspunkter.
* VMware virtualiserade servermiljöer
* HPE servermiljöer

Det är också meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:

* Microsoft SCCM, WSUS, Server
* Federation, certifikat och SSO
* IT-säkerhet, behörighet och åtkomstkontroll, IDM, IAM
* HPE/Aruba switchar, accesspunkter, AirWave och ClearPass
* DNS, brandväggar och övervakning
* VPN och fjärråtkomstlösningar
* Powershell och liknande skriptverktyg
* Paketering och distribution av programvara
* Micro Focus (f.d. Novell)
* Linux
* Change Management

Du arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus. Du ser helheten, har lätt för att prioritera samtidigt som du är flexibel och levererar i tid.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för andra.

B-körkort är ett krav.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp ditt svenska CV och personliga brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rosmari Hagström på 073-028 70 40 alternativt via [email protected]

Sista ansökningsdag är: 6 juni 2021
Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre

Fastighetsförvaltare till Krokomsbostäder AB

Ansök    Dec 17    Experis AB    Fastighetsförvaltare
Krokomsbostäder är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun som erbjuder schyst boende till alla oavsett fas i livet. Krokomsbostäder är kommunens största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen i varierande storlekar och prisklasser. Vårt bestånd består i dagsläget av 150 lokaler och 1240 lägenheter i Kommunen. Ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta. Den hä... Visa mer
Krokomsbostäder är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun som erbjuder schyst boende till alla oavsett fas i livet. Krokomsbostäder är kommunens största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen i varierande storlekar och prisklasser. Vårt bestånd består i dagsläget av 150 lokaler och 1240 lägenheter i Kommunen. Ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta.

Den här tjänsten innebär både att förvalta och utveckla bolagets fastighetsbestånd i Krokoms kommun med fokus på hållbarhet och tillgänglighet.

Om tjänsten
Den här tjänsten innebär både att förvalta och utveckla bolagets fastighetsbestånd i Krokoms kommun med fokus på hållbarhet och tillgänglighet. Förvaltningsuppdraget omfattar både Krokomsbostäders och kommunens fastigheter. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att upprätta underhålls- och investeringsplaner, planera ronderingar och kommunicera med hyresgäster. Du inventerar, projektleder och ansvarar för budget, drift och underhåll. Du deltar också i byggtekniska utredningar och deltar på byggmöten. Du arbetar också med upphandlingar och uppföljningar av utförda arbeten av- och med externa leverantörer. Alla våra uppdrag upphandlas enligt LOU.

Som förvaltare hos oss på Krokomsbostäder kommer du vara en av två fastighetsförvaltare. Du kommer arbetsleda en personalgrupp på i dagsläget nio personer, tre bovärdar och sex fastighetsskötare. Ditt geografiska ansvarsområde är i huvudsak Krokom, Nälden, Föllinge samt Offerdal med omnejd. Du kommer vara direkt underställd VD och ingå i ledningsgruppen.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort intresse för fastigheter, du bör också ha en god förmåga att både kunna arbeta strategiskt och problemlösande. Du ska kunna planera långsiktigt och koppla byggnadstekniska frågor till ekonomi. Vi tror att du har en högskoleutbildning alternativt annan eftergymnasialutbildning med inriktning mot fastighet/bygg eller förvärvat motsvarande kunskaper från yrkeslivet.

Du behöver ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt förmåga att bygga team, utveckla människor och skapa engagemang.

Du behöver körkort då det ingår resor i tjänsten.

Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt CV (innehållande personligt brev och meritförteckning). Sök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Sök senast 17 januari. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Rosmari Hagström på [email protected] eller via 073-028 70 40 Visa mindre

Krokomsbostäder rekryterar en Teknisk fastighetsskötare

Krokomsbostäder ett kommunägt fastighetsbolag i Krokoms kommun där vi erbjuder ett schysta bostäder och lokaler till alla, oavsett fas i livet. Krokomsbostäder är kommunens största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler. Ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss, vilket innebär att vi har ett särskilt ansvar att förvalta. Tjänsten som Teknisk fastighetsskötare innebär att du är med på vår resa att förvalta och utveckla bolagets fastigh... Visa mer
Krokomsbostäder ett kommunägt fastighetsbolag i Krokoms kommun där vi erbjuder ett schysta bostäder och lokaler till alla, oavsett fas i livet. Krokomsbostäder är kommunens största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler. Ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss, vilket innebär att vi har ett särskilt ansvar att förvalta.

Tjänsten som Teknisk fastighetsskötare innebär att du är med på vår resa att förvalta och utveckla bolagets fastighetsbestånd i Krokoms kommun och då med ett tydligt fokus på hållbarhet och tillgänglighet. Vårt förvaltningsuppdrag omfattar både Krokomsbostäders och kommunens fastigheter.

Arbetsuppgifter

Arbetet sker i huvudsak i Ås men det kan även förekomma arbetsuppgifter i Krokom. Förvaltningsobjekten består av våra egna och kommunens fastigheter och då i huvudsak lägenheter, lokaler och olika typer av skolbyggnader. I rollen ingår att förebygga, följa upp och genomföra underhåll på tekniska installationer med tillhörande styr- och övervakningssystem. Du kommer att följa upp fastigheternas energiförbrukning och identifiera och åtgärda fel som ni upptäcker.

I din roll som teknisk fastighetsskötare är du underställd en av två förvaltare och ingår i en arbetsgrupp med fyra kollegor där arbetet leds av en bovärd. Du kommer att ha ett nära samarbete med entreprenörer i och med att du kommer att driva mindre projekt ute på fastigheterna.

Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag - fredag, kl. 07.00-16.00 (beredskapstjänst kan komma att ingå).

Vem är du?

Vi söker dig som är självgående och driftig och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs. Då arbetet har stora inslag av arbete med tekniska styr-, regler- och övervakningsutrustningar ser vi gärna att du har någon form av teknisk utbildning inom fastighet eller som tekniker från KY/YH-utbildning eller liknande och att du har arbetet några år inom fastighetsområdet med kommersiella lokaler, skolor mm.

Du behöver även ha god dator- och dokumentationsvana och att du känner dig trygg i att arbeta i fastigheternas SÖ- system. Du behöver ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift och med förmåga att arbeta i team och skapa engagemang.

Du behöver B-körkort i tjänsten.

Kontakt och ansökan

Du söker tjänsten via experis.se, där du laddar upp CV och personligt brev (i pdf-fomrat). Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist, 070 - 377 20 63 alt via mail: [email protected]

Sök gärna redan idag, då vi kan komma att intervjua före ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag är: 11 november

Vi välkomnar din ansökan! Visa mindre