Lediga jobb som Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare i Krokom

Se lediga jobb som Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Näringslivsrådgivare

Ett jobb med plats för utveckling! Vi söker efter en engagerad kollega som vill förstärka vårt befintliga gäng av näringslivsrådgivare. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att främja näringslivsutvecklingen i vår kommun och du kommer att samarbeta med allt från lokala företag till olika föreningar och andra offentliga och privata organisationer. Tillsammans skapar vi en positiv miljö för företagande, tillväxt och innovation. Krokom, kommune... Visa mer
Ett jobb med plats för utveckling!
Vi söker efter en engagerad kollega som vill förstärka vårt befintliga gäng av näringslivsrådgivare. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att främja näringslivsutvecklingen i vår kommun och du kommer att samarbeta med allt från lokala företag till olika föreningar och andra offentliga och privata organisationer. Tillsammans skapar vi en positiv miljö för företagande, tillväxt och innovation.


Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 500 invånare, mitt i Jämtlands län. Med visionen ”Krokoms kommun gör plats för växtkraft” fokuserar vi på att vår kommun ska vara attraktiv för alla att leva, vistas och driva företag i. Vi är en växande kommun som vill utvecklas ytterligare på ett hållbart sätt. Krokoms kommun ingår i det samiska förvaltningsområdet, vilket innebär att vi arbetar för att stärka det samiska språket, synliggöra den samiska kulturen och ge samerna inflytande.
Kommunledningsförvaltningen försörjer de tre nämnderna kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden samt samhällsbyggnadsnämnden och är uppdelad i områdena stab, bygg och miljö samt samhällsbyggnad och tillväxt.
Näringsliv & Kundcenter är en del av område samhällsbyggnad och tillväxt. Här väntar sju härliga kollegor. Vårt huvudansvarsområde är att; främja näringslivsutveckling, attrahera investeringar, stödja befintliga företag, utbilda och informera samt förvalta ekonomisk utveckling inom kommunens geografiska område.

En dag som näringslivsrådgivare
Näringslivsavdelningen i vår kommun strävar efter att skapa en sund och blomstrande näringslivsmiljö genom att stödja lokala företag, locka nya investeringar och främja ekonomisk tillväxt och utveckling. Vårt arbete är ofta en nyckelfaktor för att bygga en livskraftig och hållbar lokal ekonomi.
En dag består ofta av planering och förberedelser, företagsbesök, analys och dokumentation samt återkoppling. Nätverkande samt interna och externa möten.
Du förväntas:
Arbeta aktivt för medborgarnas bästa i enlighet med de politiska målen.
Flexibelt anpassa dig till att det ofta är snabba förändringar utifrån näringslivets eller organisationens behov.
Planera och strukturera samt genomföra kvalitetssäkrade företagsbesök och olika företagsundersökningar.
Bygga och underhålla långsiktiga relationer med företag, leverantörer samt andra förvaltningar och samverkanspartners.
Utvärdera och följa upp resultat av genomförda initiativ och projekt.
Vara kontaktperson för affärsutvecklingen av Grönt center i Ås.
Tycka om ett processtyrt, lärande arbetssätt.


Vi ser gärna att du har följande kompetens och erfarenhet:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, företagsekonomi, marknadsföring eller liknande område.
Erfarenhet av operativt arbete inom näringslivet, exempelvis inom affärsutveckling, marknadsföring eller försäljning.
God analytisk förmåga och förmåga att tolka och dra slutsatser från statistik
God kommunikativ förmåga samt bekväm med att använda sociala medier.
Förmåga att arbeta såväl självständigt som i team.
Erfarenhet av att jobba i en offentlig förvaltning.
Erfarenhet från besöksnäringen.
Körkort är ett krav.



Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2024-05-31
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00


”Hälsning från din blivande chef”
Jag söker dig som har förmågan att vara strukturerad men ändå öppen och in lyssnade. Att få saker gjorda är en av dina drivkrafter och att med glädje delta i arbete med att utveckla Krokoms Kommun för medborgarnas bästa. Vi är en liten tight arbetsgrupp som verkar i en till ytan stor kommun och arbetsuppgifterna kommer att variera. Vi brukar uttrycka att vi är i ett livslångt lärande och vi skapar värde tillsammans. Visa mindre

Näringslivsrådgivare

Krokoms kommun är en kommun med stora möjligheter! Kommunen har fantastiska förutsättningar för att fortsätta utvecklas till en plats där många trivs, bor och arbetar. Företagen och företagandet är en viktig del av kommunens möjlighet att nå framgång. Vi ska och kan göra plats för växtkraft! Kommunen är stor till ytan och befolkningen ökar.Näringslivet i Krokoms kommun består av cirka 2200 registrerade företag inkl. skogsägare med F-skatt. Den största... Visa mer
Krokoms kommun är en kommun med stora möjligheter! Kommunen har fantastiska förutsättningar för att fortsätta utvecklas till en plats där många trivs, bor och arbetar. Företagen och företagandet är en viktig del av kommunens möjlighet att nå framgång. Vi ska och kan göra plats för växtkraft! Kommunen är stor till ytan och befolkningen ökar.Näringslivet i Krokoms kommun består av cirka 2200 registrerade företag inkl. skogsägare med F-skatt. Den största delen är små företag med färre än tio anställda. Näringslivet är diversifierat och företagen finns över hela kommunen.Till näringslivsenheten söker vi nu en Näringslivsrådgivare då vår kollega Örjan Wiklund ska gå i pension. Tjänsten är placerad inom avdelningen Näringsliv, kultur och fritid. Vi på avdelningen arbetar bland annat med företag och näringslivsfrågor, föreningskontakter, fritidsanläggningar, landsbygdsutveckling, stöd och bidrag, allmänkultur och evenemang, ungdomar, turism och folkhälsa.  Näringslivsenheten är en enhet inom avdelningen och har som uppdrag att stödja och stimulera en positiv utveckling av kommunens näringsliv. Uppdraget omfattar strategiskt och långsiktigt arbete, kontakter med kommunens företag och deltagande i olika utvecklingsprojekt såväl lokalt som regionalt. Näringslivskontoret fungerar även som företagslots, både internt i kommunorganisationen och mot externa myndigheter och andra aktörer.Vårt arbete genomsyras av vår värdegrund. Det innebär att vi ska vara välkomnande, modiga, nära och pålitliga.ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att ha täta kontakter med kommunens företag och ge råd och stöd till nya och befintliga företagare. Du kommer att genom företagsbesök och kontakter lotsa företag rätt in i kommunen i frågor rörande tillstånd mm men även till andra myndigheter och till olika företagsstödjande organisationer och finansiärer. Du kommer att handlägga olika näringslivsärenden i kommunen. Arbetet som Näringslivsrådgivare innefattar även insatser för att möjliggöra nyetableringar, arbete med infrastrukturfrågor kopplat till vårt näringsliv samt uppgifter kopplade till landsbygdens utveckling. Du kommer att driva och delta i olika projekt både lokalt och regionalt. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor. I din tjänst har du lite extra fokus på bland annat industri, handel och företagsetableringar men du kommer tillsammans med dina kollegor vara en resurs för företag inom alla branscher.KvalifikationskravDu har akademisk utbildning eller annan erfarenhet/utbildning som bedöms likvärdig. Du har en bred kunskap om företagandets villkor och gärna kunskap om industri, handel, mark och etableringsfrågor. Du vet hur en politiskt styrd organisation fungerar.Du har gärna erfarenhet av projektarbete eller av processledning med inriktning näringsliv. Som person trivs du med att arbeta i team, men även självständigt. Det är viktigt att du har förmågan att arbeta med flera frågor och uppdrag parallellt. Du är en möjliggörare som ser möjligheter snarare än hinder som genom ditt engagemang och goda kontaktnät kan stötta våra företag. Du är coachande i ditt arbetssätt, positiv samt har god förmåga att möta människor och skapa förtroendefulla relationer. Du tar egna initiativ, är målinriktad och når resultat. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.Körkort för bil är ett krav.ÖvrigtTillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2020 eller enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag är 16 oktober 2019.Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre