Lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Krokom

Se lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Lönehandläggare med HR-inriktning

Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft Har du erfarenhet av lönehandläggning och ett intresse för HR-frågor? Är du den som kan se helhet, trivs med varierande arbetsuppgifter och drivs av utveckling? Då har vi jobbet för dig! HR-avdelningen i Krokoms kommun inkluderar HR och lön. Lönegruppen består av fyra lönehandläggare, en systemadministratör samt lönechef. HR-gruppen består av fyra HR-konsulter, en HR-strateg samt HR-chef. Varje månad handläg... Visa mer
Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft

Har du erfarenhet av lönehandläggning och ett intresse för HR-frågor? Är du den som kan se helhet, trivs med varierande arbetsuppgifter och drivs av utveckling? Då har vi jobbet för dig!
HR-avdelningen i Krokoms kommun inkluderar HR och lön. Lönegruppen består av fyra lönehandläggare, en systemadministratör samt lönechef. HR-gruppen består av fyra HR-konsulter, en HR-strateg samt HR-chef. Varje månad handlägger vi närmare 2000 löner till våra medarbetare i Krokoms kommun.
En dag som lönehandläggare
Rollen som lönehandläggare med HR-inriktning är delvis ny hos oss, därav finns ett ramverk för tjänsten, slutprodukten vill vi att du med din utvecklingsvilja och kompetens är med och skapar!
Som lönehandläggare hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering. Du blir en del av HR-avdelningen som stödjer hela organisationen och dess medarbetare inom löne- och HR-frågor.
I tjänsten ingår pensionshandläggning samt andra HR-administrativa arbetsuppgifter, exempelvis företrädesrätt. Du kommer också att tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen.
Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till stor del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du kommer även ha kontakt med chefer och administratörer via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter ingår också. Som lönehandläggare håller vi även i utbildningar i personalsystemet.
I Krokom gör vi just nu en digitaliseringsresa, som vi kallar för ”Digiväx”. Här har lönefunktionen en viktig roll. Vi kan ta hjälp av digitaliseringen för att förenkla löneprocesserna och på så vis öka vår service ut mot organisationen.
Din kompetens
Vi söker dig som vågar prova nytt, är lösningsorienterad och ser möjligheter. Service ligger naturligt för dig och du är tydlig och trevlig i din kommunikation. Du tror på samverkan med andra, både interna och externa, med fokus på leverans - rätt lön, i rätt tid, till rätt person!
För tjänsten krävs även:
Utbildning inom personal- eller löneområdet, exempelvis lönespecialist, HR-administratör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av lönehandläggning.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av pensions- och HR-frågor. Du är digital och tycker att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar. Det är en fördel om du har erfarenhet av personalsystemet Heroma samt arbete med de centrala kollektivavtal som gäller för kommuner.
Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och med professionell integritet kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid (100 %) med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 12 maj 2024
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
En hälsning från din blivande chef
"Hej! Sanna heter jag och är närmsta chef för löneavdelningen i Krokom.
För mig som chef är det viktigt att se hela arbetslagets kompetens som en tillgång. Vi arbetar tillsammans och stöttar varandra mot uppsatta mål, jag tror på att våra olikheter utvecklar oss!
Jag vet att du kan ditt arbete bäst! Mitt mål är att vara en närvarande chef som skapar förutsättningar och möjligheter för dig att nå din fulla potential.
Tillsammans med ett härligt gäng kollegor välkomna vi dig som vill utvecklas inom löne- och HR-området, trivs med varierade arbetsuppgifter och tycker om att ha roligt på jobbet! Välkommen med din ansökan!" Visa mindre

Administratör till Krokoms Hemtjänst/Bemanningspool

– Ett jobb med plats för växtkraft Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt och omväxlande där du är spindeln i nätet? Då ska du söka jobbet som administratör till Hemtjänst/Bemanningspool i Krokoms kommun! Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt v... Visa mer
– Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt och omväxlande där du är spindeln i nätet? Då ska du söka jobbet som administratör till Hemtjänst/Bemanningspool i Krokoms kommun!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Hemtjänsten i Krokoms kommun består av fem hemtjänstområden; Krokom, Ås, Nälden, Offerdal och Föllinge. Här hjälper vi personer med allt vad man behöver för att man ska kunna fortsätta bo kvar hemma. Bemanningspoolen är en vikariepool som tillgodoser behovet av korttidsvikarier inom vård och omsorg, förskola och fritidshem. Tillsammans bildar de ett verksamhetsområde där vi nu söker en administratör då vår nuvarande ska studera till hösten.

En dag som Administratör
Som administratör har du i första hand administrativa arbetsuppgifter, det kan även ingå att vara sekreterare vid möten samt hålla koll på olika system. Du kommer att jobba nära enhetscheferna, medarbetarna i hemtjänsten och bemanningspoolen samt med andra aktörer både internt och externt. Verk­sam­hetschefen är din närmsta chef.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
· Fakturakontering
· Administration i olika system exempelvis Heroma, VIVA, TES m.m.
· Beställningar/hämtningar av varor
· Vara kontaktperson mot olika samarbetspartners
· Ha ordning på våra leasingbilar, mobiltelefoner och nycklar och hjälpa till med dem


Din kompetens
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Det är även meriterande om du har genomfört en utbildning inom administration eller handläggning.
Vidare krävs det god vana att arbeta i digitala verktyg och erfarenhet av att arbetat i IT-baserade system. Du har en god förmåga att kommunicera på i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann och du måste kunna lösa oförutsedda uppgifter. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Det är självklart för dig att du vill ge god service i dina kontakter vilket förutsätter att du är prestigelös och lösningsorienterad.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder:
· En liten personalgrupp med ett nära samarbete.
· Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamhetens och dina behov.
· Friskvård på arbetstid
· Viss möjlighet till arbete på distans om arbetet tillåter

Övrigt
Vikariat på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vikariatet kommer att pågå i två år och kan övergå till en tillsvidareanställning.
Sista ansökningsdag 2023-08-06.
Rekrytering kommer att ske löpande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Fackliga företrädare nås genom kommunens Kundcenter, 0640-161 00 Visa mindre

Projektadministratör till fastighetsavdelningen

Ansök    Mar 17    Krokoms kommun    Personaladministratör
Ett jobb med plats för kreativitet. Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. Vi står inför en rad spännande utmaningar i vår kommun genom att vi både växer och utvecklas. Vi söker nu en projektadministratör för att komplettera och bistå vårt team med byggprojektledare på fastighetsavdelningen. Vi söker dig som är administratör. Ditt uppdrag är att ha en sammanhållande och drivande funktion i utvecklingsfrågor gällande dokumentation och digitala sys... Visa mer
Ett jobb med plats för kreativitet.
Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. Vi står inför en rad spännande utmaningar i vår kommun genom att vi både växer och utvecklas.
Vi söker nu en projektadministratör för att komplettera och bistå vårt team med byggprojektledare på fastighetsavdelningen.
Vi söker dig som är administratör. Ditt uppdrag är att ha en sammanhållande och drivande funktion i utvecklingsfrågor gällande dokumentation och digitala system för fastighetsavdelningen. Denna tjänst innebär stor variation av arbetsuppgifter i en mindre organisation.

Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommun ligger mellan Östersund och Åre. I kommunen och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige.
Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.

En dag som projektadministratör
Du kommer att tillhöra kommunens fastighetsavdelning och vara direkt underställd fastighetschefen. Att stödja projektledarna inom bygg, mark och exploatering med administrativa delar i samband med byggnationer är centrala arbetsuppgifter. Likaså att kunna leda utvecklingsprojekt inom dokument- och ritningshantering. I detta ingår utveckling av administrativa verksamhetssystem och rutiner samt ansvar för avdelningens digtala och analoga ritningsarkiv.
I arbetet ingår att säkerställa att digital dokumentation inkommer till avdelningen i samband med projektering samt genomförande av byggprojekt och att den arkiveras och sparas på ett säkert och åtkomligt sätt.
Du är också vid behov sekreterare på olika möten i samband med ett byggprojekts olika delar.
Du kommer använda olika digitala system och det är därför viktigt att du har kunskap och vana att arbeta i dokumenthanteringssystem, alternativt har intresse och lätt att lära.
I rollen som projektadministratör har du ett nära samarbete med övriga funktioner på fastighetsavdelningen samt med övriga verksamheter och funktioner.


Din kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och då gärna inom fastighet och förvaltning.
Du bör ha lätt för att samarbeta men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Du är allmänt systemkunnig och har god vana av att jobba i digitala stödsystem.

En hälsning från din blivande chef
Hos oss, med mig som chef, får du stora möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ för att vi fortsatt skall ha en öppen, stimulerande och effektiv verksamhet.


Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2024-04-21
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Bemanningsplanerare

-Ett jobb med plats för variation Nu söker vi dig som trivs med att ta egna initiativ och hitta lösningar. Krokoms kommun söker en planerare till Krokoms bemanningspool. I rollen som bemanningsplanerare ansvarar du för att verksamheterna får rätt bemanning vid bl.a. korttidsfrånvaro och semester. Bemanningspoolen består av 10 undersköterskor och 10 barnskötare, ca 300 timanställda vikarier, samt administrativ personal. Vi erbjuder dig ett spännande arbete ... Visa mer
-Ett jobb med plats för variation
Nu söker vi dig som trivs med att ta egna initiativ och hitta lösningar. Krokoms kommun söker en planerare till Krokoms bemanningspool. I rollen som bemanningsplanerare ansvarar du för att verksamheterna får rätt bemanning vid bl.a. korttidsfrånvaro och semester. Bemanningspoolen består av 10 undersköterskor och 10 barnskötare, ca 300 timanställda vikarier, samt administrativ personal. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du får chansen att ta eget ansvar.
Arbetsuppgifter
Arbetet består av att du ansvarar för att verksamheterna får rätt bemanning utifrån avtal och kompetenskrav. Du kommer att arbeta i systemet Time Care Pool där du kommer hantera vikariebokningar på inkomna beställningar från verksamheter inom socialförvaltningen och barn och utbildning. Detta sker enligt rutin och flödesschema. Tillsättningen av vikarier gäller så väl korttids- som långtidsfrånvaro t.ex. semester, utbildningar mm.
Vidare består dina arbetsuppgifter i att se över behov i verksamheter och planera introduktioner och bokningar för både de tillsvidareanställda samt timanställda.
Kvalifikationskrav
För att trivas i rollen som bemanningsplanerare är det viktigt att du har en god planerings- och samarbetsförmåga. Som person tar du egna initiativ, är självgående, strukturerad samt kan göra omprioriteringar.
Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Du är ansvarstagande och engagerad med god servicekänsla och kommunikationsförmåga vidare ser vi dig som flexibel och lösningsorienterad.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet
Erfarenhet från liknande arbete samt erfarenhet av Time Care Pool är meriterande
Vi söker dig som har lägst gymnasialutbildning
Arbetet kräver datorvana
Övrigt
Placeringsort, Centrala Krokom.
Sommarvikariat t.o.m 2021-08-31 på heltid med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2021-04-06
Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Krokoms kommun söker Lönehandläggare

Ansök    Nov 17    Krokoms kommun    Löneadministratör
- Ett jobb med plats för växtkraft Vill du ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hos oss får du bidra till att alla våra fantastiska medarbetare i Krokoms kommun får rätt lön i rätt tid. Vi erbjuder dig viktiga och meningsfulla arbetsuppgifter, ett härligt gäng arbetskamrater och möjlighet att påverka vår utveckling av lönetjänsten. Om du tycker att nära och pålitlig service är viktigt, har ögon för detaljer och prioriterar säkra leveranser så har vi ... Visa mer
- Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hos oss får du bidra till att alla våra fantastiska medarbetare i Krokoms kommun får rätt lön i rätt tid. Vi erbjuder dig viktiga och meningsfulla arbetsuppgifter, ett härligt gäng arbetskamrater och möjlighet att påverka vår utveckling av lönetjänsten.
Om du tycker att nära och pålitlig service är viktigt, har ögon för detaljer och prioriterar säkra leveranser så har vi jobbet för dig!
En dag på HR-avdelningen
Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering samtidigt som du också har möjlighet att fördjupa dig och ta större ansvar inom något område. Du blir en del av HR avdelningen som stödjer hela organisationen och dess medarbetare inom löne- och HR-frågor.
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du behöver kunna tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen.
Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till stor del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.
I arbetet ingår många kontakter med chefer och administratörer via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter ingår också.
Som lönehandläggare genomför vi även utbildningar i personalsystemet Heroma.
Utvecklas med glädje
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar även bidrar till helheten för kommunens bästa. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Din kompetens
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann. Service ligger naturligt för dig och du tycker om siffror och arbeta mot deadlines. Du har god datorvana och är bekväm med att jobba digitalt. Tycker du att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar är det ett extra plus. Det är även en fördel om du har erfarenhet av Heroma samt arbete med de centrala kollektivavtal som gäller för kommuner.
Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, och med professionell integritet kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
Du har en utbildning som lönespecialist eller annan likvärdig utbildning inom personal- och löneområdet, alternativt flerårig erfarenhet av lönearbete.
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.
Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett härligt gäng kollegor vill jag ge dig möjlighet att utvecklas i din roll som lönehandläggare, utifrån den erfarenhet och de kunskaper du har med dig. Det är viktigt för mig med förtroende och öppen dialog. Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom avdelningen.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Krokoms kommun söker Lönehandläggare

Ansök    Mar 31    Krokoms kommun    Löneadministratör
-Ett jobb med plats för växtkraft Väcker löner, service och säkra leveranser engagemang hos dig? Har du ett öga för detaljer och trivs med att arbeta digitalt? Välkommen med din ansökan! Då en av våra kollegor går vidare till nya spännande arbetsuppgifter, söker vi dig som vill vara med och bidra till lönetjänsten inom Krokoms Kommun. En dag på HR-avdelningen Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering samtidigt som du också har möj... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Väcker löner, service och säkra leveranser engagemang hos dig? Har du ett öga för detaljer och trivs med att arbeta digitalt? Välkommen med din ansökan!
Då en av våra kollegor går vidare till nya spännande arbetsuppgifter, söker vi dig som vill vara med och bidra till lönetjänsten inom Krokoms Kommun.
En dag på HR-avdelningen
Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering samtidigt som du också har möjlighet att fördjupa dig och ta större ansvar inom något område. Du blir en del av HR avdelningen som stödjer hela organisationen och dess medarbetare inom löne- och HR-frågor.
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du behöver kunna tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen.
Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till viss del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.
I arbetet ingår många kontakter med chefer och anställda via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter ingår också.
Som lönehandläggare genomför vi även utbildningar i personalsystemet Heroma, framför allt för chefer och administratörer.
Utvecklas med glädje
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar även bidrar till helheten för kommunens bästa. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Din kompetens
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann. Service ligger naturligt för dig och du tycker om siffror och arbeta mot deadlines. Du har god datorvana och är bekväm med att jobba digitalt. Tycker du att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar är det ett extra plus. Det är det även om du har erfarenhet av Heroma.
Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, och med professionell integritet kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
Du har en utbildning som lönespecialist eller annan likvärdig utbildning inom personal- och löneområdet, alternativt flerårig erfarenhet av lönearbete.
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.
Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett härligt gäng kollegor vill jag ge dig möjlighet att utvecklas i din roll som lönehandläggare, utifrån den erfarenhet och de kunskaper du har med dig. Det är viktigt för mig med förtroende och öppen dialog. Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom avdelningen.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Planerare Hemtjänst

-Ett jobb med plats för omtanke Är du en strukturerad person med god kommunikationsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig. Vi söker nu en planerare till hemtjänsten i Krokoms kommun. Rollen som planerare innebär att du, via planeringssystemet TES, planerar så att vi kan ge vård och omsorg till personer med insatser utifrån deras egna behov och förutsättningar. Arbetsuppgifter Arbetet består av att planera verksamheten i hemtjänsten utifrån biståndsbeslut... Visa mer
-Ett jobb med plats för omtanke
Är du en strukturerad person med god kommunikationsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig. Vi söker nu en planerare till hemtjänsten i Krokoms kommun. Rollen som planerare innebär att du, via planeringssystemet TES, planerar så att vi kan ge vård och omsorg till personer med insatser utifrån deras egna behov och förutsättningar.
Arbetsuppgifter
Arbetet består av att planera verksamheten i hemtjänsten utifrån biståndsbeslut. Du arbetar i vårt planeringssystem TES.
Du kommer ha ett nära samarbete med hemtjänstens enhetschefer och arbetsgrupper samt arbete nära biståndshandläggare, distriktssköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.
Kvalifikationskrav
För att trivas i rollen är det viktigt att du har en god planerings- och samarbetsförmåga. Som person tar du egna initiativ, är självgående, strukturerad samt kan göra omprioriteringar.
Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Du är ansvarstagande och engagerad med god servicekänsla och kommunikationsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet
Erfarenhet från liknande arbete samt erfarenhet av arbete i TES och Viva är meriterande.
Vi söker dig som har lägst gymnasialutbildning
Arbetet kräver datorvana
Övrigt
Placeringsort, Centrala Krokom.
Sommarvikariat tom 2021-08-31 på heltid med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2021-04-06
Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum passerat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Krokoms kommun söker Lönehandläggare

Ansök    Sep 24    Krokoms kommun    Löneadministratör
Krokoms kommun söker Lönehandläggare Ett jobb med plats för växtkraft Brinner du för löner, service och säkra leveranser? Har du ögon för detaljer och gillar digitalisering? Då har vi jobbet för dig! Eftersom två av våra kollegor går i pension vid årsskiftet söker vi nu er som vill vara med och utveckla lönetjänsten inom Krokoms Kommun. En dag på HR-avdelningen Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering samtidigt som du också ha... Visa mer
Krokoms kommun söker Lönehandläggare
Ett jobb med plats för växtkraft

Brinner du för löner, service och säkra leveranser? Har du ögon för detaljer och gillar digitalisering? Då har vi jobbet för dig!
Eftersom två av våra kollegor går i pension vid årsskiftet söker vi nu er som vill vara med och utveckla lönetjänsten inom Krokoms Kommun.


En dag på HR-avdelningen
Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering samtidigt som du också har möjlighet att fördjupa dig och ta större ansvar inom något område. Du blir en del av HR avdelningen som stödjer hela organisationen och dess medarbetare inom löne- och HR-frågor.
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du behöver kunna tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen.
Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till viss del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.
I arbetet ingår många kontakter med chefer och anställda via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter ingår också.
Som lönehandläggare genomför vi även utbildningar i personalsystemet Heroma, framför allt för chefer och administratörer.


Utvecklas med glädje
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar även bidrar till helheten för kommunens bästa. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.


Din kompetens
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann. Service ligger naturligt för dig och du tycker om siffror och arbeta mot deadlines. Du har god datorvana och är bekväm med att jobba digitalt. Har du jobbat i Heroma är det ett extra plus, liksom om du tycker du att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, och med professionell integritet kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
Du har en utbildning till lönespecialist eller annan likvärdig utbildning inom personal- och löneområdet, alternativt flerårig erfarenhet av lönearbete.
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.


Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett härligt gäng kollegor vill jag ge dig möjlighet att utvecklas i din roll som lönehandläggare, utifrån den erfarenhet och de kunskaper du har med dig. Det är viktigt för mig med förtroende och öppen dialog. Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom avdelningen.


Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2021-01-01 eller tidigare enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2020-10-11


Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
Tel 0640-161 00 Visa mindre

Nämndsekreterare och administratör

- Ett jobb med plats för variation Krokom är inte bara en vacker glesbygdskommun, det är också en plats där folk vill leva och bo. Tack vare våra handlingskraftiga och kreativa invånare växer framtidstron och befolkningen ökar, människor både flyttar hit och stannar kvar. Krokom är en barnrik kommun, vilket är ytterligare ett glädjande tecken på tillväxt. Nu söker dig som vill arbeta som administratör och nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden.... Visa mer
- Ett jobb med plats för variation
Krokom är inte bara en vacker glesbygdskommun, det är också en plats där folk vill leva och bo. Tack vare våra handlingskraftiga och kreativa invånare växer framtidstron och befolkningen ökar, människor både flyttar hit och stannar kvar. Krokom är en barnrik kommun, vilket är ytterligare ett glädjande tecken på tillväxt.
Nu söker dig som vill arbeta som administratör och nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden. Uppdragen sker i kombination på heltid där arbetsuppgifterna är jämt fördelade.
Arbetsuppgifter
Som sekreterare i Barn- och utbildningsnämnden svarar du, tillsammans med förvaltningschefen och nämndordförande för sammanträdesförberedelser och efterarbete till nämnden och dess arbetsutskott samt i förvaltningens samverkansgrupp. Barn- och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar; förskoleklasser, grundskola, särskola, träningsskola, fritidshem, elevhälsa, kulturskola, kommunal fritidsgårdsverksamhet, biblioteksverksamhet och studie- och yrkesvägledning.
Som administratör kommer du i huvudsak att arbeta med personaladministration där arbetsuppgifterna kommer att ses över och tydliggöras under hösten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller annan lämplig erfarenhet av kommunal verksamhet. Du har god förståelse av offentlig verksamhet och god kunskap om offentlighet och sekretess.
Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering.
En god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga personliga egenskaper.
Arbetsuppgifterna förutsätter många interna och externa kontakter, vilket innebär stora krav på social kompetens.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Vill du arbeta som administratör och nämndsekreterare?

Krokom är inte bara en vacker glesbygdskommun, det är också en plats där folk vill leva och bo. Tack vare våra handlingskraftiga och kreativa invånare växer framtidstron och befolkningen ökar, människor både flyttar hit och stannar kvar. Krokom är en barnrik kommun, vilket är ytterligare ett glädjande tecken på tillväxt.Nu söker dig som vill arbeta som administratör och nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden. Uppdragen sker i kombination på he... Visa mer
Krokom är inte bara en vacker glesbygdskommun, det är också en plats där folk vill leva och bo. Tack vare våra handlingskraftiga och kreativa invånare växer framtidstron och befolkningen ökar, människor både flyttar hit och stannar kvar. Krokom är en barnrik kommun, vilket är ytterligare ett glädjande tecken på tillväxt.Nu söker dig som vill arbeta som administratör och nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden. Uppdragen sker i kombination på heltid där arbetsuppgifterna är jämt fördelade.ArbetsuppgifterSom sekreterare i Barn- och utbildningsnämnden svarar du, tillsammans med förvaltningschefen och nämndordförande för sammanträdesförberedelser och efterarbete till nämnden och dess arbetsutskott samt i förvaltningens samverkansgrupp. Barn- och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar; förskoleklasser, grundskola, särskola, träningsskola, fritidshem, elevhälsa, kulturskola, kommunal fritidsgårdsverksamhet, biblioteksverksamhet och studie- och yrkesvägledning. Som administratör kommer du i huvudsak att arbeta med personaladministration där arbetsuppgifterna kommer att ses över och tydliggöras under hösten. KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller annan lämplig erfarenhet av kommunal verksamhet. Du har god förståelse av offentlig verksamhet och god kunskap om offentlighet och sekretess.Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering. En god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna förutsätter många interna och externa kontakter, vilket innebär stora krav på social kompetens.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.ÖvrigtTillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre