Lediga jobb som Kommunsekreterare i Krokom

Se lediga jobb som Kommunsekreterare i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Kommunsekreterare/Informationssäkerhetsamordnare

Ansök    Dec 14    Krokoms kommun    Kommunsekreterare
Kommunsekreterare / Informationssäkerhetsamordnare – Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft. Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt... Visa mer
Kommunsekreterare / Informationssäkerhetsamordnare
– Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft.
Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare.
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

En dag som Kommunsekreterare / Informationssäkerhetsamordnare
Du arbetar primärt som sekreterare vid sammanträden för fullmäktige, kommunstyrelsen och dess beredningar. Du är ett specialiststöd till politiker och tjänstemän i den politiska beslutsprocessen och du ansvarar för och säkerställer formalia kring kallelser, utskick och protokollshantering.
Utöver sekreterarskapet har du även en samordnande roll i det kommunövergripande informationssäkerhetsarbetet. Bland annat kommer du arbeta med utredningar, delta i projekt och hålla i utbildningar om informationssäkerhet för andra verksamheter inom kommunen. I denna del av arbetet kommer du ha nära kontakt med kommunens övriga säkerhetsfunktioner.
Du verkar också i det kvalitativa utvecklingsarbetet inom kansliets ansvarsområden, bland annat genom att delta i kommunens kvalitetssamordningsgrupp.
Då tjänsten delvis är ny kommer det finnas möjlighet att forma arbetsinnehållet till viss del.


Din kompetens
Vi söker dig som har universitet- eller högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik, samhällsvetenskap eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt om du har goda kunskaper i den lagstiftning som är central för uppdraget, däribland kommunallagen, förvaltningslagen och sekretesslagstiftningen.
Som person är du lösningsfokuserad och noggrann, du är bekväm med att ta egna initiativ och trivs i en stödjande- och serviceinriktad funktion.
Det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga då arbetet består av många olika kontaktytor.

En hälsning från din blivande chef
Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen, så vänta inte med din ansökan!

Övrig information
Tidsbegränsad anställning på 100 % till och med 2024-12-31, med goda möjligheter till förlängning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2024-01-07. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Intyg och referenser lämnas på begäran. Arbetstester kan komma att tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Visa mindre

Kommunsekreterare

Ansök    Aug 15    Krokoms kommun    Kommunsekreterare
– Ett jobb med plats för utveckling och glädje Trivs du med att vara spindeln i nätet, utmanas av utveckling och vill bidra till att göra Krokom till en ännu bättre kommun är detta tjänsten för dig. En dag på jobbet Som kommunsekreterare har du en central roll i att stödja såväl den politiska processen som den kommunala administrationen. Du deltar i politiska beredningar och sammanträden, samt stödjer och bereder underlag till kommundirektören. Kommunsekre... Visa mer
– Ett jobb med plats för utveckling och glädje
Trivs du med att vara spindeln i nätet, utmanas av utveckling och vill bidra till att göra Krokom till en ännu bättre kommun är detta tjänsten för dig.
En dag på jobbet
Som kommunsekreterare har du en central roll i att stödja såväl den politiska processen som den kommunala administrationen. Du deltar i politiska beredningar och sammanträden, samt stödjer och bereder underlag till kommundirektören.
Kommunsekreteraren funktionsleder gruppen av kommunens nämndsekreterare och registratorer och ansvarar för utvecklingen inom området, både vad gäller arbetsmetoder och systemstöd.
I rollen ingår att vara systemförvaltare för ett antal av de kommunövergripande systemen, vilket ger stora möjligheter att utveckla såväl system som arbetsmetoder.
I Krokom uppmuntrar vi egna initiativ och utveckling, där du som kommunsekreterare verkligen kan göra skillnad. Beroende på din bakgrund och dina personliga önskemål, finns möjlighet att axla ett chefsansvar och därigenom få ytterligare stimulans.
Din kompetens
Vi söker dig som har en akademisk examen inom till exempel förvaltningsjuridik eller samhällsvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunal verksamhet och det är meriterande att ha arbetat med nämndadministration samt diarieföring.
Som person är du strukturerad, noggrann och ordningsam. God samarbetsförmåga och social kompetens är en förutsättning.
Jobbet som kommunsekreterare kräver att du har goda språk- och datakunskaper. Du ska trivas med att hålla många bollar i luften och har en god planeringsförmåga.
Körkort för bil är önskvärt, dock ej ett krav.
En hälsning från din blivande chef
Här finner du en stimulerande arbetsplats där vi fokuserar på glädje och utveckling. Jag som din chef, uppmuntrar till egna initiativ och att ha roligt på arbetsplatsen. Utveckling och att göra skillnad är det som driver mig själv. Tycker du likadant så kan vi uträtta stordåd tillsammans.
Övrig information
Omfattning av anställning: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2022-08-28
Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre