Lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Krokom

Se lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Krokom. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Krokom som finns hos arbetsgivaren.

Biståndshandläggare, längre vikariat

Socialförvaltningen söker: Biståndshandläggare, längre vikariat – Ett jobb med plats för engagemang Vi söker nu en ny kollega som vill stärka upp vår engagerade och kompetenta handläggargrupp! Hos oss blir du en del av en stöttande arbetsgrupp som månar om varandra och har en god gemenskap där vi hjälps åt. Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år... Visa mer
Socialförvaltningen söker:
Biståndshandläggare, längre vikariat
– Ett jobb med plats för engagemang
Vi söker nu en ny kollega som vill stärka upp vår engagerade och kompetenta handläggargrupp! Hos oss blir du en del av en stöttande arbetsgrupp som månar om varandra och har en god gemenskap där vi hjälps åt.


Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.


En dag på Biståndsenheten
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, 1:e biståndshandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är måna om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära kollegialt samarbete.
På biståndsenheten utreder vi rätten till stöd och omsorg enligt SoL (socialtjänstlagen) och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt. Teamarbete är viktigt.
På bistånd har vi återkommande träffar för avstämning, kompetensutveckling och kollegialt stöd. Vi arbetar ständigt med kvalité och förbättringar på enheten vilket samtliga medarbetare är engagerade i på olika sätt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Handlägga ärenden utifrån SoL
- Utreda behov av hjälp och stöd utifrån gällande lagstiftning och praxis.
- Fatta beslut om insatser och följa upp beslut.
- Träffa individer i behov av hjälp och stöd, åka på hembesök, delta vid olika samverkansmöten och SIP.
- Delta i arbete med verksamhetsutveckling på enheten i diverse arbetsgrupper och vid metodträffar.
Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Den dagliga dokumentationen sker i verksamhetssystemet Viva och vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.


Din kompetens
Vi söker dig som har:
- Socionomexamen
- Erfarenhet av handläggning
- Dokumentationserfarenhet och datorvana
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
- Körkort B
Meriterande är även:
- Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
- Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
- Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
Ditt arbete präglas av individfokus, gott bemötande och omdöme. Du är flexibel, har god förmåga att prioritera och att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med medborgare. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete.


Övrig information
Vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast.
Sista ansökningsdag 2024-03-10.
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex. Här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biståndshandläggare SoL/LSS

Socialförvaltningen söker: Biståndshandläggare SoL/LSS – Ett jobb med plats för engagemang Då en av våra medarbetare ska gå på ledighet söker vi en biståndshandläggare SoL/LSS för att stärka upp vårt kompetenta team! Är du socionom? Har du studerat juridik? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en handlingskraftig arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag... Visa mer
Socialförvaltningen söker:
Biståndshandläggare SoL/LSS
– Ett jobb med plats för engagemang
Då en av våra medarbetare ska gå på ledighet söker vi en biståndshandläggare SoL/LSS för att stärka upp vårt kompetenta team!
Är du socionom? Har du studerat juridik? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en handlingskraftig arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag!


Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.


En dag på Biståndsenheten
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, 1:e biståndshandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är måna om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära kollegialt samarbete.
På biståndsenheten utreder vi rätten till stöd och omsorg enligt SoL (socialtjänstlagen) och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
På bistånd har vi återkommande träffar för avstämning, kompetensutveckling och kollegialt stöd. Vi arbetar ständigt med kvalité och förbättringar på enheten vilket samtliga medarbetare är engagerade i på olika sätt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Handlägga ärenden utifrån SoL och LSS
- Utreda behov av hjälp och stöd utifrån gällande lagstiftning och praxis.
- Fatta beslut om insatser och följa upp beslut.
- Träffa individer i behov av hjälp och stöd, åka på hembesök, delta vid olika samverkansmöten och SIP.
- Delta i arbete med verksamhetsutveckling på enheten i diverse arbetsgrupper och vid metodträffar.
Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Den dagliga dokumentationen sker i verksamhetssystemet Viva och vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.


Din kompetens
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning som bedöms lämplig utifrån rollen som handläggare på bistånd, exempelvis socionom, juridisk utbildning eller annan utbildning som bedöms relevant av rekryterande chef.
- Dokumentationserfarenhet och datorvana
- Intresse av juridik
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
- Körkort


Meriterande är även:
- Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
- Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
- Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter


Ditt arbete präglas av individfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med medborgare. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete.


Övrig information
Tillsvidare 100%, med tillträde snarast.
Sista ansökningsdag 2024-01-31
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex, här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biståndshandläggare

Vi söker dig som gillar variation i arbetet och drivs av möjligheten att kunna utvecklas! Är du socionom? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen som handläggare på bistånd? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en engagerad arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmä... Visa mer
Vi söker dig som gillar variation i arbetet och drivs av möjligheten att kunna utvecklas!
Är du socionom? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen som handläggare på bistånd? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en engagerad arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag!

Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt!
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, 1:e biståndshandläggare, biståndshandläggare, SoL/LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är måna om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära kollegialt samarbete.
Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex och att styra över ditt schema. Här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter. Vi har även semesterväxling.

En dag som Biståndshandläggare
På Biståndsenheten utreder vi rätten till stöd och omsorg enligt SoL (socialtjänstlagen) och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt, då vi anser att teamarbete är viktigt.
På bistånd har vi återkommande träffar för avstämning, kompetensutveckling och kollegialt stöd. Vi arbetar ständigt med kvalité och förbättringar på enheten något samtliga medarbetare är engagerade i på olika sätt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Handlägga ärenden utifrån SoL och ev LSS.
- Utreda behov av hjälp och stöd utifrån gällande lagstiftning och praxis. Fatta beslut om insatser och följa upp beslut.
- Träffa individer i behov av hjälp och stöd, åka på hembesök, delta vid olika samverkansmöten och SIP.
- Delta i arbete med verksamhetsutveckling på enheten i diverse arbetsgrupper och vid metodträffar.
Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum). Den dagliga dokumentationen sker i verksamhetssystemet Viva och vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.


”Hälsning från din blivande chef”
Jag vill att alla medarbetare på vår enhet ska känna ett driv och en möjlighet till utveckling. Jag försöker vara lyhörd inför det och arbetar för att du ska kunna bidra med din kunskap och känna en öppenhet för dina idéer. Så skicka in din ansökan, vi kan behöva just din kunskap!


Din kompetens
Krav för tjänsten är att du:
- har högskoleutbildning som bedöms lämplig utifrån rollen som handläggare på bistånd, exempelvis socionom, eller annan utbildning som bedöms relevant av rekryterande chef.
- har dokumentationserfarenhet och datorvana
- har körkort
- uttrycker dig väl i tal och skrift
Meriterande är om du också har:
- Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
- Erfarenhet inom målgrupperna funktionsvarierade och äldre
- Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
Ditt arbete präglas av individfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med medborgare. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete.


Övrig information
Tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2024-04-30.
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Du kommer få en god introduktion där du får möjlighet att vara ”ny på jobbet” och successivt introduceras i arbetet.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biståndshandläggare SoL

Ett jobb med plats för engagemang Då en av våra medarbetare ska gå på ledighet söker vi en biståndshandläggare till vårt kompetenta team! Har du studerat juridik? Är du socionom? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en handlingskraftig arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare... Visa mer
Ett jobb med plats för engagemang

Då en av våra medarbetare ska gå på ledighet söker vi en biståndshandläggare till vårt kompetenta team!
Har du studerat juridik? Är du socionom? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en handlingskraftig arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag!
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
En dag som biståndshandläggare
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, 1:e biståndshandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är mån om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära samarbete kollegialt.
På biståndsenheten utreder vi rätten till stöd och omsorg enligt SoL (socialtjänstlagen) och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
På bistånd har vi återkommande träffar för avstämning, kompetensutveckling och kollegialt stöd. Vi arbetar ständigt med kvalité och förbättringar på enheten vilket samtliga medarbetare är engagerade i på olika sätt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
Handlägga ärenden utifrån Socialtjänstlagen (SoL)
Utreda behov av hjälp och stöd utifrån gällande lagstiftning och praxis. Fatta beslut om insatser och följa upp beslut.
Träffa individer i behov av hjälp och stöd, åka på hembesök, delta vid olika samverkansmöten och SIP.
Delta i arbete med verksamhetsutveckling på enheten i diverse arbetsgrupper och vid metodträffar.

Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Den dagliga dokumentationen sker i verksamhetssystemet Viva och vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Din kompetens
Högskoleutbildning som bedöms lämplig utifrån rollen som handläggare på bistånd, exempelvis socionom, juridisk utbildning eller annan utbildning som bedöms relevant av rekryterande chef.
Dokumentationserfarenhet och datorvana
Intresse av juridik
Körkort är ett krav för tjänsten
Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Meriterande är även
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter

Ditt arbete präglas av individfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med medborgare. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Ett vikariat på ett år, 100%, med tillträde snarast.
Sista ansökningsdag 2023-11-30.
Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex, här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter.
Du kommer få en god introduktion där du får möjlighet att vara ”ny på jobbet” och successivt introduceras i arbetet.
Vi är måna om att hitta rätt person och är därför flexibla med både anställningsform och omfattning. Skulle det till exempel passa dig bättre att jobba en lägre procent så skicka in din ansökan så kan vi prata om det!
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Handläggare inom LSS och SoL vikariat under 2023

Vi söker dig som vill stärka upp vår engagerade och kompetenta handläggargrupp under 2023! Kanske är du studerande och är sugen på att lära dig mer om myndighetsutövning? Eller är du av annan orsak intresserad av att komma och arbeta hos oss? Här är ett vikariat som löper fram till årsskiftet 2023/2024. En dag som handläggare på bistånd Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, förstehandläggar... Visa mer
Vi söker dig som vill stärka upp vår engagerade och kompetenta handläggargrupp under 2023! Kanske är du studerande och är sugen på att lära dig mer om myndighetsutövning? Eller är du av annan orsak intresserad av att komma och arbeta hos oss? Här är ett vikariat som löper fram till årsskiftet 2023/2024.
En dag som handläggare på bistånd
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, förstehandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är mån om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära samarbete kollegialt.
Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS. Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Utreda behov av hjälp och stöd utifrån gällande lagstiftning och praxis. Fatta beslut om insatser och följa upp beslut.
- Handlägga ärenden både utifrån LSS och SoL.
- Träffa individer i behov av hjälp och stöd, åka på hembesök, delta vid diverse samverkansmöten och SIP.
- Bidra med information.

Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.


Din kompetens
- Socionom eller annan likvärdig utbildning
- Dokumentationserfarenhet och datorvana
- Intresse av juridik
- Körkort är ett krav för tjänsten
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Meriterande är även:
- Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
- Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
- Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
- Erfarenhet från arbete inom området vård- och omsorg.

Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och har förmåga att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Övrigt
Vikariat 100% fram till 23-12-31, med tillträde snarast.
Sista ansökningsdag 2023-05-21
Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex, här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter.
Vi är måna om att hitta rätt person och är därför flexibla med både anställningsform och omfattning. Skulle det passa dig bättre att jobba en lägre procent eller arbeta på timmar så skicka in din ansökan så kan vi prata om det!
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.


Facklig företrädare:
Lena Persson, Vision
0640-16117
[email protected] Visa mindre

1:e Biståndshandläggare sökes!

Socialförvaltningen söker: 1:e Biståndshandläggare. – Ett jobb med plats för engagemang Då vår nuvarande förstehandläggare väljer att gå vidare till en annan tjänst inom kommunen söker vi en 1:e biståndshandläggare till vårt kompetenta team på bistånd! Är du socionom med kompetens inom biståndshandläggning och LSS handläggning? Tycker du det är kul att arbeta med förbättringar, rutiner och stötta andra medarbetare? Är du en trygg medarbetare som vill bidra... Visa mer
Socialförvaltningen söker:
1:e Biståndshandläggare.
– Ett jobb med plats för engagemang
Då vår nuvarande förstehandläggare väljer att gå vidare till en annan tjänst inom kommunen söker vi en 1:e biståndshandläggare till vårt kompetenta team på bistånd!
Är du socionom med kompetens inom biståndshandläggning och LSS handläggning? Tycker du det är kul att arbeta med förbättringar, rutiner och stötta andra medarbetare? Är du en trygg medarbetare som vill bidra till arbetsglädje och engagemang? Då kanske du är den vi söker!


Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.


En dag på bistånd
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, 1:e biståndshandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är mån om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära samarbete kollegialt.


På biståndsenheten utreder vi rätten till stöd och omsorg enligt SoL (socialtjänstlagen) och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.


Din roll som 1:e biståndshandläggare
Som 1:e biståndshandläggare är du anställd som biståndshandläggare men har en annan arbetsbeskrivning utifrån din specifika roll. I tjänsten ingår inte personalansvar, budgetansvar eller verksamhetsansvar, detta ligger på enhetschef bistånd.
Arbetsuppgifterna är i huvudsak:
- Leda och fördela arbete på enheten, både LSS och SoL. Stötta upp i ärenden där handläggare behöver stöd. Stötta handläggningen vid vakanta tjänster eller vid frånvaro på enheten. Vara med på ärendedragningar SoL och LSS.
- Arbeta med metodfrågor och utvecklingsarbete i samarbete med arbetsgruppen och chef. I det ingår omvärldsbevakning och att hålla dig uppdaterad kring juridiken.
- Delta i arbetsmiljöarbetet på enheten tillsammans med enhetschef och medarbetare.
- Läsa och ge feedback på dokumentation så som utredningar och beslut, introducera nya medarbetare.
- Planera och hålla i metodträffar med samtliga medarbetare på enheten.
- Arbeta med samarbetsfrågor gällande interna och externa samverkanspartners.
Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Den dagliga dokumentationen sker i verksamhetssystemet Viva och vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.


Din kompetens
- Socionomexamen är önskvärt. Annan högskoleutbildning kan vara aktuell om den bedöms likvärdig och relevant för tjänsten.
- Du har erfarenhet av dokumentation och handläggning, helst inom både SoL och LSS.
- Du är intresserad av juridik och har erfarenhet av att hålla dig uppdaterad kring praxis inom SoL och LSS.
- Du är skicklig i ditt sätt att skriva och formulera dig och har gärna erfarenhet av att skriva yttranden i ärenden till domstol.
- Du har erfarenhet av att introducera nya medarbetare och hålla i möten och/eller utbildningar.
- Körkort är ett krav för tjänsten.


Meriterande är även
- Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
- Erfarenhet av ledarskap
- Erfarenhet av kvalitetsarbete och utvecklingsarbete
Du har god förmåga att prioritera och att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Du har ett gott bemötande till kollegor, samarbetsparter och medborgare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Övrig information
En tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2024-01-07
Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex, här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter.
Intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biståndshandläggare inom SoL och LSS för konsultuppdrag i Jämtland

Vill du bidra till ett gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Just nu söker vi socionomer som har minst tre års erfarenhet inom biståndsbedömning för SOL och eller LSS i Jämtland. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett! Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsup... Visa mer
Vill du bidra till ett gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Just nu söker vi socionomer som har minst tre års erfarenhet inom biståndsbedömning för SOL och eller LSS i Jämtland.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett!
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom SOL/LSS.
Vi erbjuder
Kollektivavtal/schyssta anställningsvillkor
En lön du förtjänar och en transparent lönestruktur
Vid behov boende och resor
Tjänstepension och försäkringar
Förstärkt introduktion
Snabb och smidig personlig service
Regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Och mycket mera



Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Mariana Saad via e-post [email protected] eller mobil 070-140 34 54.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som hyr ut kunniga socionomer till verksamheter inom socialt arbete. Bolaget är grundat av socionomer som kan socionomer och socialt arbete. Vårt mål är att verksamheter som arbetar med socialt arbete aldrig ska ha brist på kunniga socionomer som hjälper dem fullfölja sitt uppdrag.
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Förste handläggare till Bistånd Krokom

Vi söker en Förste Handläggare till Bistånd Krokom! Enheten för bistånd utökas med en förste handläggare vilken kommer ha ett mer övergripande uppdrag på enheten, likväl som att tjänsten innebär att gå in och stötta handläggningen inom SoL och LSS vid behov. Vi ser fram emot att implementera denna roll på enheten – låter det som ett uppdrag för dig? Enheten Enheten för bistånd tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar en... Visa mer
Vi söker en Förste Handläggare till Bistånd Krokom!
Enheten för bistånd utökas med en förste handläggare vilken kommer ha ett mer övergripande uppdrag på enheten, likväl som att tjänsten innebär att gå in och stötta handläggningen inom SoL och LSS vid behov.
Vi ser fram emot att implementera denna roll på enheten – låter det som ett uppdrag för dig?

Enheten
Enheten för bistånd tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef.
Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggning för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt. Inom verksamhetsområdet arbetar även legitimerad personal inom rehab (arbetsterapeut och fysioterapeut) och hemsjukvård (sjuksköterskor och distriktssköterskor).
Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Krokoms kommun är ett samiskt förvaltningsområde, där vi värdesätter samisk språk- och kulturkompetens.

Uppdraget
Uppdraget som Förste handläggare innebär att du inte har ett eget område att handlägga som övriga SoL- och LSS handläggare har utan du arbetar mer övergripande och flexibelt.
Följande är en övergripande beskrivning för tjänsten som 1e biståndshandläggare. Denna uppdragsbeskrivning kompletterar anställningsavtalet.

Arbetsuppgifter i huvudsak
- Täcka för enhetschef när hen inte är på plats
- Arbeta med metodfrågor och utvecklingsarbete i samarbete med arbetsgruppen och chef
- Delta i arbetsmiljöarbetet på enheten tillsammans med enhetschef och medarbetare
- Täcka upp i handläggningen om ordinarie handläggare är frånvarande, vid vakant tjänst och vid semesterperioder/lov, både SoL och LSS
- Stötta upp i komplexa ärenden eller där handläggare efterfrågar stöd
- Läsa och ge feedback på dokumentation så som utredningar och beslut
- Vid behov vara med vid rekrytering och introducera nya medarbetare
- Vara med vid ärendedragningar och vid behov hålla i dessa om chef inte kan närvara
- Planera och hålla i metodträffar för handläggarna
- Omvärldsbevakning
- Hålla sig uppdaterad gällande rättspraxis och delge detta till handläggarna på enheten
- Arbeta med samarbetsfrågor gällande interna och externa samverkanspartners
- Arbete med IBIC i samarbete med processledare
- Förbättringsarbete i Viva tillsammans med handläggarna

Övrigt
- Personalansvar, budget och ansvar för verksamheten i stort ligger på enhetschef.
- Ovanstående arbetsuppgifter är en ram för uppdraget. Arbetsuppgifter kan tillkomma och även tas bort.
- Tjänsten som Förste handläggare behöver ha en flexibilitet utifrån verksamhetens behov och eventuella förändringar som kan komma att ske.


Din kompetens
Vi söker dig som:
- är socionom
- har mycket god erfarenhet av myndighetsutövning och dokumentation
- har körkort, som är ett krav för tjänsten
- har erfarenhet av målgrupperna som enheten arbetar med

Meriterande är även
- all erfarenhet som går att koppla till arbetsbeskrivningen ovan
- erfarenhet av att leda grupper, fördela arbetsuppgifter, prioritera
- erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
- erfarenhet från arbete inom området vård- och omsorg

Du har god förmåga att prioritera, skapa överblick och struktur i ditt och andras arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, kollegor och medarbetare. Du ser möjligheter och är positiv och driven i ditt arbete.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kompetensutveckling
Du kommer att ingå i vårt traineeprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan. Utöver det strävar vi efter löpande kompetensutveckling i form av metodträffar, ärendedragningar och juridisk handledning.

Övrig information
Vi arbetar utifrån årsarbetstid vilket gör det lättare för dig att lägga upp dina arbetsdagar utifrån verksamhetens ramar. Vi har fiskvårdstimme, möjlighet till semesterväxling och erbjuder också viss möjlighet till distansarbete.
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Utdrag ur belastningsregistret kommer bli aktuellt vid anställning då tjänsten innefattar arbete med barn och unga.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare sommarvikariat 2022

-Ett jobb med plats för växtkraft Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik! En dag som biståndshandläggare Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi utreder rätten till stöd och o... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik!
En dag som biståndshandläggare
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef.
Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt. Inom verksamhetsområdet arbetar även legitimerad personal inom rehab (arbetsterapeut och fysioterapeut) och hemsjukvård (sjuksköterskor och distriktssköterskor).
Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Din kompetens
Socionom eller annan likvärdig utbildning
Dokumentationserfarenhet och datorvana
Intresse av juridik
Körkort är ett krav för tjänsten
Du uttrycker dig väl i tal och skrift


Meriterande är även
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
Erfarenhet från arbete inom området vård- och omsorg.

Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och har förmåga att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Sommarvikariat 2-3 månader sommaren 2022.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare sökes till Krokom

Biståndshandläggare sökes för uppdrag i Krokom! Uppdraget är om 100% och sträcker sig från 21-08-23 till och med 21-09-03 med möjlighet till förlängning upp emot 2 månader Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Biståndshandläggare. Vem är du? För att klara av rollen bör du: - Ha kompetens sol-ärenden både vad gäller äldre och socialpsykiatrin. - Ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av att handlägga SoL-ärenden kopplat till äldreomsorgen. ... Visa mer
Biståndshandläggare sökes för uppdrag i Krokom!

Uppdraget är om 100% och sträcker sig från 21-08-23 till och med 21-09-03 med möjlighet till förlängning upp emot 2 månader

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som Biståndshandläggare.

Vem är du?
För att klara av rollen bör du:

- Ha kompetens sol-ärenden både vad gäller äldre och socialpsykiatrin.
- Ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av att handlägga SoL-ärenden kopplat till äldreomsorgen.
- Vara noggrann, självgående, driven och ha ett gott bemötande.

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre

Biståndshandlägg­are till område bistånd- hälsa och sjukvård

-Ett jobb med plats för växtkraft Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Trivs du med ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du läsa vidare! Till verksamhetsområdet bistånd- hälsa och sjukvård söker vi en biståndshandläggare - handläggare enligt socialtjänstlagen (SoL). En dag som biståndshandläggare ... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Trivs du med ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du läsa vidare!
Till verksamhetsområdet bistånd- hälsa och sjukvård söker vi en biståndshandläggare - handläggare enligt socialtjänstlagen (SoL).
En dag som biståndshandläggare
Inom verksamhetsområdet Bistånd- Hälsa och Sjukvård ansvarar vi för personer med hemsjukvård, hemrehabilitering/mobilisering samt med insatser utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
På enheten för Bistånd arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga.
Tjänsten som biståndshandläggare innefattar handläggning inom Socialtjänstlagen. Detta innebär att inhämta information, utreda, handlägga, fatta beslut och följa upp insatser utifrån gällande lagstiftning och dokumentationsföreskrifter.
Vi dokumenterar och utreder enligt IBIC – individens behov i centrum.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel företrädare (god man/förvaltare), anhöriga, omsorgens verksamheter och regionen.
Du har nära till kollegor inom verksamhetsområdet och närmsta chef för att kunna bolla ärenden och vid behov arbetar vi med medhandläggarskap, det vill säga två handläggare i ett ärende.
I arbetet ingår att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbetet på enheten som att medverka vid revidering av rutiner och riktlinjer, hålla sig uppdaterad gällande rättspraxis och delta i arbetsgrupper kring olika frågor.
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Utvecklas med glädje
-Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan.
- Vi strävar efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
- Vi har regelbundet metodträffar på enheten för att diskutera frågor och utveckling.
-Vi har extern juridisk handledning en gång per termin.
I Krokoms kommun finns möjlighet till semesterväxling och friskvård på arbetstid. På enheten för bistånd har vi årsarbetstid med möjlighet till ”flex” inom ramen för arbetsdagen.
Din kompetens
Socionom eller annan likvärdig utbildning
Dokumentationserfarenhet, erfarenhet av utredningsarbete och datorvana
Intresse av juridik
Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Meriterande är även
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
Arbete inom andra myndigheter
Arbete inom området vård- och omsorg
IBIC, individens behov i centrum
Vi ser gärna att Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och har förmåga att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete.
Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten
Övrig information
Tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Då rekryterande chef är på ledighet till september finns verksamhetschef och vikarierande enhetschef som kontaktpersoner nedan gällande frågor om rekryteringen.
Ansökan hålls öppen under hela semesterperioden men intervjuer kan även hållas löpande så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare till konsultuppdrag i Krokom

A?r du utbildad socionom med erfarenhet av arbete som biståndshandläggare? Vill du ha en trygg ansta?llning med bra villkor? Perfekt! Da? har du kommit helt ra?tt. Just nu so?ker vi en Magnifiq biståndshandläggare till spa?nnande uppdrag i Krokom under perioden 2021-08-23 till 2021-09-03 med goda möjligheter till förlängning. Information om uppdraget: Du kommer arbeta på vår kunds enhet för bistånd, hälsa och sjukvård i Krokom. Det har uppstått en akut v... Visa mer
A?r du utbildad socionom med erfarenhet av arbete som biståndshandläggare? Vill du ha en trygg ansta?llning med bra villkor? Perfekt! Da? har du kommit helt ra?tt. Just nu so?ker vi en Magnifiq biståndshandläggare till spa?nnande uppdrag i Krokom under perioden 2021-08-23 till 2021-09-03 med goda möjligheter till förlängning.

Information om uppdraget:

Du kommer arbeta på vår kunds enhet för bistånd, hälsa och sjukvård i Krokom. Det har uppstått en akut vakans som behöver bemannas fram tills ny personal kan anställas. Vi söker dig som har god erfarenhet av socialtjänstlags-ärenden vad gäller älde och socialpsykiatrin. Du ska ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av socialtjänstlags-ärenden kopplat till äldreomsorgen.

Arbetstider: Dagtid 08.00-17.00



Utbildad socionom som vill bli en del av en va?xande verksamhet - den vi so?ker!

Du som la?ser detta hoppas vi a?r socionom och har na?gra a?rs erfarenhet fra?n yrket. Var du har jobbat innan, var du bor, eller vilken (om na?gon) specialitet du har a?r inte det viktigaste! Vi har garanterat uppdrag som passar alla.

Som person tror vi att du a?r glad, trivs med att tra?ffa nya ma?nniskor och vill axla rollen som ambassado?r ute pa? uppdrag hos va?ra kunder. Vidare a?r vi o?vertygade om att va?ra medarbetare a?r de som ba?st vet hur va?r verksamhet borde utvecklas, sa? om du har smarta ide?er, tankar eller fo?rslag pa? vad vi bo?r go?ra ha?rna?st va?lkomnar vi det!

Magnifiq - det familja?ra bemanningsbolaget men den starka lokala kopplingen

Magnifiq a?r ingen bemanningsja?tte. Ista?llet bygger va?r framga?ng pa? no?jda medarbetare med trygga ansta?llningar och tja?nster av ho?gsta kvalitet. Vi fo?rmedlar bemanningsuppdrag o?ver hela Sverige, men har va?rt huvudkontor i Umea? och ka?nner stolthet o?ver att vara norrlandsexperter na?r det kommer till bemanning och uppdrag för tjänstemän och sjuksköterskor. Som medarbetare hos Magnifiq blir du en del av en familj da?r ideal som la?ngsiktighet, transparens och omtanke styr.

La?ter detta som na?got fo?r dig? Det både tror och hoppas vi.

Va?nta i sa? fall inte - so?k redan idag! Visa mindre

Biståndshandläggare sökes till Krokom

Biståndshandläggare sökes för uppdrag i Krokom! Uppdraget är om 100% och sträcker sig från 21-07-12 till och med 21-07-23 med möjlighet till förlängning upp emot 2 månader. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Biståndshandläggare. Vem är du? För att klara av rollen bör du: - Ha kompetens sol-ärenden både vad gäller äldre och socialpsykiatrin. - Ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av att handlägga SoL-ärenden kopplat till äldreomsorgen.... Visa mer
Biståndshandläggare sökes för uppdrag i Krokom!

Uppdraget är om 100% och sträcker sig från 21-07-12 till och med 21-07-23 med möjlighet till förlängning upp emot 2 månader.

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som Biståndshandläggare.

Vem är du?
För att klara av rollen bör du:

- Ha kompetens sol-ärenden både vad gäller äldre och socialpsykiatrin.
- Ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av att handlägga SoL-ärenden kopplat till äldreomsorgen.
- Vara noggrann, självgående, driven och ha ett gott bemötande.

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre

Biståndshandlägg­are till område bistånd- hälsa och sjukvård

-Ett jobb med plats för växtkraft Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Trivs du med ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du läsa vidare! Till verksamhetsområdet bistånd- hälsa och sjukvård söker vi en biståndshandläggare - handläggare enligt socialtjänstlagen (SoL). En dag som biståndshandläggare ... Visa mer
-Ett jobb med plats för växtkraft
Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Trivs du med ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du läsa vidare!
Till verksamhetsområdet bistånd- hälsa och sjukvård söker vi en biståndshandläggare - handläggare enligt socialtjänstlagen (SoL).
En dag som biståndshandläggare
Inom verksamhetsområdet Bistånd- Hälsa och Sjukvård ansvarar vi för personer med hemsjukvård, hemrehabilitering/mobilisering samt med insatser utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
På enheten för Bistånd arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga.
Tjänsten som biståndshandläggare innefattar handläggning inom Socialtjänstlagen. Detta innebär att inhämta information, utreda, handlägga, fatta beslut och följa upp insatser utifrån gällande lagstiftning och dokumentationsföreskrifter.
Vi dokumenterar och utreder enligt IBIC – individens behov i centrum.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel företrädare (god man/förvaltare), anhöriga, omsorgens verksamheter och regionen.
Du har nära till kollegor inom verksamhetsområdet och närmsta chef för att kunna bolla ärenden och vid behov arbetar vi med medhandläggarskap, det vill säga två handläggare i ett ärende.
I arbetet ingår att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbetet på enheten som att medverka vid revidering av rutiner och riktlinjer, hålla sig uppdaterad gällande rättspraxis och delta i arbetsgrupper kring olika frågor.
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Utvecklas med glädje
-Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan.
- Vi strävar efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
- Vi har regelbundet metodträffar på enheten för att diskutera frågor och utveckling.
-Vi har extern juridisk handledning en gång per termin.
I Krokoms kommun finns möjlighet till semesterväxling och friskvård på arbetstid. På enheten för bistånd har vi årsarbetstid med möjlighet till ”flex” inom ramen för arbetsdagen.
Din kompetens
Socionom eller annan likvärdig utbildning
Dokumentationserfarenhet, erfarenhet av utredningsarbete och datorvana
Intresse av juridik
Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Meriterande är även
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
Arbete inom andra myndigheter
Arbete inom området vård- och omsorg
IBIC, individens behov i centrum
Vi ser gärna att Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och har förmåga att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete.
Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten
Övrig information
Tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Då rekryterande chef är på ledighet till september finns verksamhetschef och vikarierande enhetschef som kontaktpersoner nedan gällande frågor om rekryteringen.
Ansökan hålls öppen under hela semesterperioden men intervjuer kan även hållas löpande så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare

Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik! En dag som biståndshandläggare Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgi... Visa mer
Söker du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån målgruppens behov och samhällets krav? Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!
En dag som biståndshandläggare
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef.
Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt. Inom verksamhetsområdet arbetar även legitimerad personal inom rehab (arbetsterapeut och fysioterapeut) och hemsjukvård (sjuksköterskor och distriktssköterskor).
Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar utifrån ett samordnande och motiverande synsätt och stort fokus ligger på uppföljning av beslut i ordinärt boende. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum).
I arbetet ingår att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbetet på enheten som att medverka vid revidering av rutiner och riktlinjer, hålla sig uppdaterad gällande rättspraxis och delta i arbetsgrupper kring olika frågor.
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Utvecklas med glädje
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan. Utöver det strävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
- Socionom eller annan likvärdig utbildning
- Dokumentationserfarenhet och datorvana
- Intresse av juridik
- Körkort är ett krav för tjänsten
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Meriterande är även
- Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning
- Erfarenhet inom målgrupperna äldre och funktionsvarierade
- Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter
- Erfarenhet från arbete inom området vård- och omsorg.
Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och har förmåga att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2021-04-01 eller enligt överenskommelse.
Möjlighet till semesterväxling finns i kommunen.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare (längre vikariat)

Har du ett empatiskt förhållningssätt till personer du möter och tycker om att samverka såväl internt som externt? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu en biståndshandläggare för ett längre vikariat. En dag som biståndshandläggare Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi ut... Visa mer
Har du ett empatiskt förhållningssätt till personer du möter och tycker om att samverka såväl internt som externt? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu en biståndshandläggare för ett längre vikariat.
En dag som biståndshandläggare
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt. Inom verksamhetsområdet arbetar även legitimerad personal inom rehab (arbetsterapeut och fysioterapeut) och hemsjukvård (sjuksköterskor och distriktssköterskor).
Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar utifrån ett samordnande och motiverande synsätt och stort fokus ligger på uppföljning av beslut i ordinärt boende. I arbetet ingår kontakt med den enskilde, dennes närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. Som biståndshandläggare samverkar du också internt och externt med utförare och andra huvudmän. I arbetet ingår även att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbetet.
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Utvecklas med glädje
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan. Utöver det strävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och personer med funktionsvariationer. Du har dokumentationserfarenhet och datorvana. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande. Meriterande är även erfarenhet inom målgruppen samt området vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrigt
Föräldravikariat på heltid under perioden mars 2021 till och med augusti 2022, eller till dess ordinarie medarbetare är åter i tjänst.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare

Tycker du om att samverka såväl internt som externt och har ett empatiskt förhållningssätt till personer du möter? Vill du arbeta med att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg till personer i behov av hjälp och stöd? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som biståndshandläggare! En dag som biståndshandläggare På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rät... Visa mer
Tycker du om att samverka såväl internt som externt och har ett empatiskt förhållningssätt till personer du möter? Vill du arbeta med att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg till personer i behov av hjälp och stöd? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som biståndshandläggare!
En dag som biståndshandläggare
På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Som biståndshandläggare handlägger och fattar du beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Utvecklas med glädje
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan och intern och extern handledning. Utöver det strävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering genomförs under förutsättning att verksamhetsförändringar sker.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

LSS-/SoL-handläggare (vikariat) till Biståndsenheten

Tycker du om samverkan med andra professioner och instanser? Har du individens behov i fokus? Är du bra på att formulera dig i skrift och att dokumentera? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu en LSS-/SoL-handläggare för ett längre vikariat. En dag på Biståndsenheten På Biståndsenheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och... Visa mer
Tycker du om samverkan med andra professioner och instanser? Har du individens behov i fokus? Är du bra på att formulera dig i skrift och att dokumentera? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu en LSS-/SoL-handläggare för ett längre vikariat.
En dag på Biståndsenheten
På Biståndsenheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Vikariatet som LSS-/SoL-handläggare innefattar handläggning inom båda dessa lagrum. Detta innebär att inhämta information, utreda, handlägga, fatta beslut och följa upp insatser utifrån gällande lagstiftning och dokumentationsföreskrifter.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel företrädare (god man/förvaltare), anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionsnedsatta. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån LSS, SoL eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande, samarbetsförmåga, lyhördhet och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Vikariat på heltid till och med 2021-12-31 eller till dess ordinarie medarbetare är åter i tjänst. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare

- Ett jobb med plats för utveckling Tycker du om att samverka och samarbeta med andra och samtidigt bedriva ett självständigt arbete? Till Biståndsenheten söker vi nu två biståndshandläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL). En dag som biståndshandläggare På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, v... Visa mer
- Ett jobb med plats för utveckling
Tycker du om att samverka och samarbeta med andra och samtidigt bedriva ett självständigt arbete? Till Biståndsenheten söker vi nu två biståndshandläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL).
En dag som biståndshandläggare
På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Du kommer att handlägga och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan och intern och extern handledning. Utöver det stävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre

Biståndshandläggare/LSS-handläggare

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare med visionen ”Krokom ger plats för växtkraft.” Till Biståndsenheten söker vi nu en biståndshandläggare/LSS-handläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). På Biståndsenheten arbetar biståndshandl... Visa mer
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare med visionen ”Krokom ger plats för växtkraft.”
Till Biståndsenheten söker vi nu en biståndshandläggare/LSS-handläggare som vill arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
På Biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning.
I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan och intern och extern handledning. Utöver det stävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2020-03-01 eller enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Visa mindre